Post Reply 
 
Thread Rating:
Propozycje zmian mechanicznych
AmaD Offline
Wielki Książę Syberii
*****

Jan I
nie panuje nad sytuacją [6]

Protegowany: K. Lipski (MS WKS)
Protegowany (2): F. Lisowski (MSS WKS)
Poglądy: ancien régime
Przynależność: WKS

Posts: 3,629
Post: #21
RE: Propozycje zmian mechanicznych
(02-26-2012 15:58)Szmer Wrote:  Myślę, że można by pójść w stronę redukcji funkcji krzeseł. Żeby to były tylko miejsca, które można zająć, i zaczepki pod biografię - no i pewien "usensawniacz" rozgrywki, jak mówi Ksawer. A później już jak kto chce Big Grin Bo polityka większego zmuszania do trzymania się ram, jaką postuluje Czerwony, wydaje mi się nierealna. W praktyce z graczami trudno się użerać. Zaś "gumowe krzesła" kowalskiego są trochę bez sensu, jak zauważono słusznie Tongue Za to można by na większą skalę dodawać krzesła już w czasie trwania gry.

A co do punktów wpływu - już wcześniej myślałem o zintegrowaniu ich z fusami. Może by zrobić tak, że punktów przybywałoby nie za ogólnie pojętą "aktywność", ale za konkretne działania. Zaś za fusy kupowałoby się przychylność NPC-ów, poradę GM-a, protów (może dowolną ilość?) itd.

Dwa razy na tak Wink

Wielki Książę Syberii Jan I.
(This post was last modified: 02-26-2012 16:13 by AmaD.)
02-26-2012 16:12
Send this user an email Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
Szmer Offline
Duch Dziejów
*******

ja
że kto!? [-1,5]

Protegowany: I. Komarenko
Protegowany (2): Chan Razmemłaj
Poglądy: chemairisme
Przynależność:

Posts: 7,858
Post: #22
RE: Propozycje zmian mechanicznych
Quote:To znaczy? Aktywność jest zbiorem konkretnych działań.
Niekoniecznie. Dotychczas w praktyce brałem pod uwagę liczbę postów. A mogłoby to wyglądać tak:
+1 (regularne komentarze do mediów)
+1 (zgłoszenie ustawy prywatyzacyjnej)
-1 (niesmaczne pyskówy)
O coś takiego mi chodzi (ujemne punkty co miesiąc zachowałbym, żeby nieaktywni powoli spadli gdzieś na minus i musieli odrabiać). Oczywiście sztywny limit 12 fusów zostałby zniesiony.
Zaś co do protów - postać forsując kogoś na stanowiska, też musi użyć swojej reputacji, zaś dzieląc się z kimś obowiązkami, część splendoru spływa niejako na tę osobę. W ogóle jestem przeciwny protom-szarym eminencjom, specjalistom itd. To miała być w zamierzeniu druga, awaryjna postać. Na wypadek gdyby ktoś główną zabił, aresztował czy co tam. No i zapychacz stołków.
Nera słusznie zauważa, o co mi chodzi. Sądzę, że każdy następny prot kosztowałby ze dwa razy więcej niż poprzedni.
(This post was last modified: 02-26-2012 16:20 by Szmer.)
02-26-2012 16:19
Send this user an email Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
Ksawer Offline
Posting Freak
*****

Leopold Sakskoburggotski
cynik [2]

Protegowany:
Protegowany (2):
Poglądy: hetmańskie
Przynależność: Hetmanat

Posts: 948
Post: #23
RE: Propozycje zmian mechanicznych
Ja bym tylko dyskretnie zasugerował, aby dodatkow punkt był za odgrywanie Role-playing: Grupa Ujazdowska, Casablanca, La Rose.
02-26-2012 16:22
Send this user an email Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
Czerwony Offline
Chichot historii
*****

Piotr Riemkinow
zapomniany siewca chaosu [3]

Protegowany: Adomas Razaitis
Protegowany (2):
Poglądy: radykalne endeckie
Przynależność:

Posts: 4,482
Post: #24
RE: Propozycje zmian mechanicznych
(02-26-2012 16:19)Szmer Wrote:  Dotychczas w praktyce brałem pod uwagę liczbę postów.

Dobrze wiedzieć :/

Quote:Zaś co do protów - postać forsując kogoś na stanowiska, też musi użyć swojej reputacji, zaś dzieląc się z kimś obowiązkami, część splendoru spływa niejako na tę osobę.

Nie pytałem tylko o protów, to jeden z twoich przykładów. Jak uzasadnisz, że rozpoznawalność spadałaby np. przy uzyskiwaniu przychylności NPCów?

Quote:W ogóle jestem przeciwny protom-szarym eminencjom, specjalistom itd. To miała być w zamierzeniu druga, awaryjna postać. Na wypadek gdyby ktoś główną zabił, aresztował czy co tam. No i zapychacz stołków.

Funkcja "zapychacza stołków" implikuje, że prot musi w jakiś sposób uzupełniać, dopełniać postać główną Tongue

Ja będąc graczem mogę być każdym. Moje oczekiwania sprowadzają się do względnego realizmu rozgrywki - pozwalającego antycypować wydarzenia i dokonującego rozstrzygnięć na bazie oceny faktów a nie takich kryteriów jak "szarża na motocyklach świetnie wyglądałaby w filmie". Nie musi być superrealistycznie, byle bym nie był zaskakiwany zagrywkami z dupy i pozbawionymi najmniejszego sensu w realnym świecie. - Czerwony
02-26-2012 16:24
Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
poulenc Offline
Kryzys Wieków Średnich
*****


dobroczynna [5]

Protegowany:
Protegowany (2):
Poglądy:
Przynależność:

Posts: 3,288
Post: #25
RE: Propozycje zmian mechanicznych
(02-26-2012 16:22)Ksawer Wrote:  Ja bym tylko dyskretnie zasugerował, aby dodatkow punkt był za odgrywanie Role-playing: Grupa Ujazdowska, Casablanca, La Rose.



Podbijam.

Po wybuchu powstania 17 czerwca, sekretarz Związku Pisarzy
kazał rozdać w Alei Stalina ulotki, w których można
było przeczytać, że naród stracił zaufanie rządu
i mógłby je odzyskać tylko przez zdwojoną pracę.
Czy niebyłoby wszak prościej,
gdyby rząd rozwiązał naród i
wybrał drugi?
02-26-2012 16:31
Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
Szmer Offline
Duch Dziejów
*******

ja
że kto!? [-1,5]

Protegowany: I. Komarenko
Protegowany (2): Chan Razmemłaj
Poglądy: chemairisme
Przynależność:

Posts: 7,858
Post: #26
RE: Propozycje zmian mechanicznych
Quote:Ja bym tylko dyskretnie zasugerował, aby dodatkow punkt był za odgrywanie Role-playing
Oczywiście.
Quote:Jak uzasadnisz, że rozpoznawalność spadałaby np. przy uzyskiwaniu przychylności NPCów?
Wydaje mi się oczywiste, że obiecywać i wpływać sobie można, ale jeżeli nie idą za tym jakieś osiągnięcia, to powoli polityk robi się niewiarygodny i może coraz mniej. Jeżeli jest skuteczny, to sobie odbija punkty wydane zdobywaniem nowych.
Quote:Funkcja "zapychacza stołków" implikuje, że prot musi w jakiś sposób uzupełniać, dopełniać postać główną Tongue
No tak, ale trzymałbym się raczej protów-polityków. Zauważyłem, że wielu graczy chętnie zrobiłoby sobie z prota goryla albo wojskowego (ostatni prot Nery, twój Wiśniowiec, Moszczyński Białego na Ante V) albo kompletne dziwadło (Włóczykij Wisznu z Ante V).
(This post was last modified: 02-26-2012 16:55 by Szmer.)
02-26-2012 16:54
Send this user an email Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
Czerwony Offline
Chichot historii
*****

Piotr Riemkinow
zapomniany siewca chaosu [3]

Protegowany: Adomas Razaitis
Protegowany (2):
Poglądy: radykalne endeckie
Przynależność:

Posts: 4,482
Post: #27
RE: Propozycje zmian mechanicznych
(02-26-2012 16:54)Szmer Wrote:  Wydaje mi się oczywiste, że obiecywać i wpływać sobie można, ale jeżeli nie idą za tym jakieś osiągnięcia, to powoli polityk robi się niewiarygodny i może coraz mniej. Jeżeli jest skuteczny, to sobie odbija punkty wydane zdobywaniem nowych.
Dalej nie kapuję zależności. Polityk nie ma punktów, jest bardziej lub mniej rozpoznawalny. Punkty to nasza abstrakcja. O ile powiedzmy, że w przypadku protów to "rozłożenie odpowiedzialności" jakoś uzasadnia spadek rozpoznawalności (też słabo), to przy innych "zakupach" już niezbyt.

Quote:No tak, ale trzymałbym się raczej protów-polityków. Zauważyłem, że wielu graczy chętnie zrobiłoby sobie z prota goryla albo wojskowego (ostatni prot Nery, twój Wiśniowiec, Moszczyński Białego na Ante V) albo kompletne dziwadło (Włóczykij Wisznu z Ante V).
Bo wiesz - jak prot ma być tylko kołem zapasowym na wypadek ubicia pierwszej postaci to wystarczy de facto jeden Big Grin Ja tworząc ich do tej pory starałem się, by byli częścią jakiejś strategii, o ile na Ante można o niej mówić.

Ja będąc graczem mogę być każdym. Moje oczekiwania sprowadzają się do względnego realizmu rozgrywki - pozwalającego antycypować wydarzenia i dokonującego rozstrzygnięć na bazie oceny faktów a nie takich kryteriów jak "szarża na motocyklach świetnie wyglądałaby w filmie". Nie musi być superrealistycznie, byle bym nie był zaskakiwany zagrywkami z dupy i pozbawionymi najmniejszego sensu w realnym świecie. - Czerwony
(This post was last modified: 02-26-2012 17:01 by Czerwony.)
02-26-2012 17:00
Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
Szmer Offline
Duch Dziejów
*******

ja
że kto!? [-1,5]

Protegowany: I. Komarenko
Protegowany (2): Chan Razmemłaj
Poglądy: chemairisme
Przynależność:

Posts: 7,858
Post: #28
RE: Propozycje zmian mechanicznych
Zapraszam do lektury zasad gry: klik
Quote:Część opisowa kładzie nacisk raczej na popularność i emocje związane z danym politykiem, natomiast [wartość liczbowa] - na ocenę pracowitości, merytoryczności i przede wszystkim realnych wpływów.
02-26-2012 17:03
Send this user an email Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
Czerwony Offline
Chichot historii
*****

Piotr Riemkinow
zapomniany siewca chaosu [3]

Protegowany: Adomas Razaitis
Protegowany (2):
Poglądy: radykalne endeckie
Przynależność:

Posts: 4,482
Post: #29
RE: Propozycje zmian mechanicznych
Czyli można być bardzo rozpoznawalnym mając niskiego fusa? Tongue

Ja będąc graczem mogę być każdym. Moje oczekiwania sprowadzają się do względnego realizmu rozgrywki - pozwalającego antycypować wydarzenia i dokonującego rozstrzygnięć na bazie oceny faktów a nie takich kryteriów jak "szarża na motocyklach świetnie wyglądałaby w filmie". Nie musi być superrealistycznie, byle bym nie był zaskakiwany zagrywkami z dupy i pozbawionymi najmniejszego sensu w realnym świecie. - Czerwony
02-26-2012 17:06
Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
PakaPikiPoko Offline
Pół człowiek - pół mapa
*****


gieroj syberyjskiej ofensywy [3]

Protegowany:
Protegowany (2):
Poglądy:
Przynależność:

Posts: 1,143
Post: #30
RE: Propozycje zmian mechanicznych
vide Andrzej Lepper.

Szewc zabija szewca.
02-26-2012 17:08
Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
Post Reply 





User(s) browsing this thread: