Szmer
Duch Dziejów
ja
że kto!? [-1,5]
Protegowany: I. Komarenko
Protegowany (2): Chan Razmemłaj
Poglądy: chemairisme
Przynależność:
Posts: 7,858
|
Opinia Społeczna, protegowani i NPC
Quote:Opinia Społeczna
Działalność twojej postaci w świecie gry znajduje swoje odbicie w Opinii Społecznej (OS), przydzielanej raz-dwa razy w tygodniu. OS gracza widać nad postem i wygląda ona np. tak:
swój chłop [6]
Część opisowa kładzie nacisk raczej na popularność i emocje związane z danym politykiem, natomiast [wartość liczbowa] - na ocenę pracowitości, merytoryczności i przede wszystkim realnych wpływów. Oczywiście jedno nie zawsze musi się przekładać na drugie.
Wartość liczbowa OS (wiele osób niewiele z tego rozumie, wystarczy się z grubsza orientować )
- liczbowa OS będzie przyjmować wartości od -6 do 12, domyślnie 2.
- w "warunkach normalnych", tj. zakładając brak lub mało aktywności, OS spada ciągle o 1, aż do -3. Przy OS wyższych lub równych 10 "spadek domyślny" wynosi -2.
- za aktywność można dostać do OS od +1 do +3.
- za sterowanego przez postać NPC-a na stanowisku co najmniej ministra, wicemarszałka parlamentu albo szefa partii otrzymuje się stale karę do OS (ma to zachęcać do forsowania postaci graczy i ich protegowanych). Dla NPC-ów historycznych jest to -1 co zestawienie, dla NPC-ów niehistorycznych: -0,5.
- za objęcie stanowiska otrzymuje się przez dwa okresy rozliczeniowe +1 do OS.
- prócz tego za wielkie czyny (typu reformy, akcje propagandowe na dużą skalę) albo za wielkie afery GM może podwyższyć lub obniżyć OS wedle uznania.
Profity
od 3 OS - gracz tworzy młodego protegowanego swojej postaci (jest na to pole w profilu), który może w jej imieniu zajmować stanowiska, nabierać doświadczenia, a w razie śmierci lub konieczności wycofania się z życia publicznego zająć jej miejsce. Dzięki temu GM-i będą też mieli mniej skrupułów przy niszczeniu wam postaci :-P
od 4 OS - możliwe jest tworzenie organizacji.
od 5 OS - gracz może objąć prezesurę istniejącej partii lub założyć nową. Powiedzmy, że nowy gracz będzie miał możliwość założenia partii na starcie zgodnie z dawną procedurą, ale za cenę domyślnej OS = 0. Później szansa przepada.
od 10 OS - gracz może stworzyć drugiego Protegowanego.
Quote:Protegowani i NPC
Wraz z postępami w grze nie musisz się ograniczać do sterowania swoją własną postacią. Będziesz mógł "upychać" po stanowiskach protegowanych i tzw. NPC-ów (z ang. Non-Player Character czy jakoś podobnie, no, chodzi o postacie nienależące do graczy ).
Protegowanego możesz stworzyć, jeżeli masz co najmniej 3 OS (drugi przysługuje od OS=10). Jest to młody, zdolny działacz, którego twoja główna postać wprowadza na polityczne salony i promuje na stanowiska. Wypadałoby mu wymyślić nazwisko i napisać biografię. Jeżeli twoja główna postać zginie lub z innych powodów stanie się "nie do użytku", możesz grać dalej protegowanym (albo rzecz jasna stworzyć nową - ale protegowanemu już wyrobiłeś pewną polityczną pozycję). Zachowujesz wówczas ok. 2/3 liczbowej OS postaci.
Jeżeli protegowany nie wystarcza, możesz poprosić GM-a o przydzielenie NPC (na jakimś tajnym forum). Jeżeli chcesz kontrolować jakąś postać historyczną, daj linka do odpowiedniej strony Wikipedii. Jeżeli chcesz postać fikcyjną, jej ogólne "parametry" ustali GM, a ty napiszesz jej krótki biogram. Biogramy zarówno Protegowanych, jak i NPC umieszczaj w swoim temacie z kartą postaci.
Pamiętaj, że każdy NPC, którego wprowadzisz na ważniejsze stanowisko, będziesz dostawał kary do OS. Lepiej posługiwać się główną postacią i protegowanym.
Quote:Dodatkowe zasady
- co do zasady zakazane jest używanie NPCów w dyskusjach z postaciami innych graczy lub z ich protegowanymi,
- swoim protegowanym można wypowiadać się bez ograniczeń, wedle własnego uznania,
- z NPCów można korzystać bez ograniczeń w instytucjach, w których oni zasiadają; NPCem można odpowiadać na komentarze, dotyczące działalności instytucji,
- z NPCów można korzystać z umiarem w eventach; NPCem można odpowiadać na komentarze, dotyczące eventu,
- za nierealistyczne odgrywanie NPCa lub używanie go w celu uchylenia się od niekorzystnych skutków swoich działań, GM ma prawo ukarać gracza, jego postać lub protegowanego,
- za nagminne nierealistyczne odgrywanie NPCa lub nagminne używanie go w celu uchylenia się od niekorzystnych skutków swoich działań, GM musi ukarać gracza, jego postać lub protegowanego.
|
|