Post Reply 
 
Thread Rating:
Propozycje zmian mechanicznych
Zgredźmin Offline
Posting Freak
*****

Mikołaj Czapski
powoli zapominany [2]

Protegowany:
Protegowany (2):
Poglądy:
Przynależność:

Posts: 1,801
Post: #11
RE: Propozycje zmian mechanicznych
Myślę że nie jest głupim pomysłem pomyśleć nad kontynuacją starej Ante. Gdzieś kiedyś nawet były dyskusje nad ew. tym co byłoby dalej (gdyby nie uwzględniać Słowackich Zombie Nazistów).

gen. Mikołaj Czapski - Partia Gospodarczo-Imperialna
"I staję do walki, tak jak poprzednio, z głównym złem państwa: panowaniem rozwydrzonych partyj i stronnictw nad Polską, zapominaniem o imponderabiliach, a pamiętaniem tylko o groszu i korzyści." - Józef Piłsudski

gg: 5055882
02-25-2012 15:36
Send this user an email Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
poulenc Offline
Kryzys Wieków Średnich
*****


dobroczynna [5]

Protegowany:
Protegowany (2):
Poglądy:
Przynależność:

Posts: 3,288
Post: #12
RE: Propozycje zmian mechanicznych
Antemurale VIII: Zombie Resistance <3

Po wybuchu powstania 17 czerwca, sekretarz Związku Pisarzy
kazał rozdać w Alei Stalina ulotki, w których można
było przeczytać, że naród stracił zaufanie rządu
i mógłby je odzyskać tylko przez zdwojoną pracę.
Czy niebyłoby wszak prościej,
gdyby rząd rozwiązał naród i
wybrał drugi?
02-25-2012 15:38
Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
Ksawer Offline
Posting Freak
*****

Leopold Sakskoburggotski
cynik [2]

Protegowany:
Protegowany (2):
Poglądy: hetmańskie
Przynależność: Hetmanat

Posts: 948
Post: #13
RE: Propozycje zmian mechanicznych
Klasyczne ante było we 4.
02-25-2012 15:40
Send this user an email Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
poulenc Offline
Kryzys Wieków Średnich
*****


dobroczynna [5]

Protegowany:
Protegowany (2):
Poglądy:
Przynależność:

Posts: 3,288
Post: #14
RE: Propozycje zmian mechanicznych
W sumie mam jeszcze jeden pomysł. Wypadało by zmodyfikować system krzeseł. Np. w moim przypadku czy przypadku Nerkare, z biegiem gry krzesło różniło się od obecnego stanu. Coś w tym stylu dobre jest na początek gry, ale potem mija się z rzeczywistością, bo ciężko. Nie lepiej zrobić dynamiczne krzesła, które będą zmieniać się wraz z rozwojem postaci. Zdaję sobie sprawę, że jest to dodatkowe obciążenie dla GMa, ale ubarwi to rozgrywkę i da lepsze rozeznanie graczom którzy chcą przejąć krzesło.

Po wybuchu powstania 17 czerwca, sekretarz Związku Pisarzy
kazał rozdać w Alei Stalina ulotki, w których można
było przeczytać, że naród stracił zaufanie rządu
i mógłby je odzyskać tylko przez zdwojoną pracę.
Czy niebyłoby wszak prościej,
gdyby rząd rozwiązał naród i
wybrał drugi?
02-26-2012 15:00
Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
Czerwony Offline
Chichot historii
*****

Piotr Riemkinow
zapomniany siewca chaosu [3]

Protegowany: Adomas Razaitis
Protegowany (2):
Poglądy: radykalne endeckie
Przynależność:

Posts: 4,482
Post: #15
RE: Propozycje zmian mechanicznych
Większego sensu w tym nie widzę, bo skoro krzesło ma się zmieniać wraz z postacią to w zasadzie staje się zbędne. Jeśli chcemy zostawić krzesła to rozwiązaniem byłyby kary i nagrody za trzymanie się opisu krzesła bądź jego olewanie.

Ja będąc graczem mogę być każdym. Moje oczekiwania sprowadzają się do względnego realizmu rozgrywki - pozwalającego antycypować wydarzenia i dokonującego rozstrzygnięć na bazie oceny faktów a nie takich kryteriów jak "szarża na motocyklach świetnie wyglądałaby w filmie". Nie musi być superrealistycznie, byle bym nie był zaskakiwany zagrywkami z dupy i pozbawionymi najmniejszego sensu w realnym świecie. - Czerwony
02-26-2012 15:20
Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
Ksawer Offline
Posting Freak
*****

Leopold Sakskoburggotski
cynik [2]

Protegowany:
Protegowany (2):
Poglądy: hetmańskie
Przynależność: Hetmanat

Posts: 948
Post: #16
RE: Propozycje zmian mechanicznych
Jedynym powodem wprowadzenia krzeseł była sztuczne "masowe" wejście postaci w świat gry w schemacie start, kongres, dymisja rzadu, zmiany. Pojawiła się konieczność osadzenia graczy w czasie i przestrzeni. Latające krzesła według mnie są pomysłem beznadziejnym. To gracze, jeśli chcą utrzymać swoją pozycje, powinni iść w zgodzie z pewnym preferowanym kierunkiem.
02-26-2012 15:34
Send this user an email Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
poulenc Offline
Kryzys Wieków Średnich
*****


dobroczynna [5]

Protegowany:
Protegowany (2):
Poglądy:
Przynależność:

Posts: 3,288
Post: #17
RE: Propozycje zmian mechanicznych
No ta, tylko po dwóch miesiącach gry ktoś rezygnuje. Zaczynał na krześle powiedzmy o nazwie ''Charmander'' a w tym czasie ewoluował w Charizarda, jednak krzesło nadal nazywa się Charmander. I osoba która chciała by wziąć to krzesło ma spory problem. Bo przychodzi na w pewien sposób wykształconą postać, a może mieć inne rozumienie/pomysł na krzesło.

Po wybuchu powstania 17 czerwca, sekretarz Związku Pisarzy
kazał rozdać w Alei Stalina ulotki, w których można
było przeczytać, że naród stracił zaufanie rządu
i mógłby je odzyskać tylko przez zdwojoną pracę.
Czy niebyłoby wszak prościej,
gdyby rząd rozwiązał naród i
wybrał drugi?
02-26-2012 15:44
Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
Szmer Offline
Duch Dziejów
*******

ja
że kto!? [-1,5]

Protegowany: I. Komarenko
Protegowany (2): Chan Razmemłaj
Poglądy: chemairisme
Przynależność:

Posts: 7,858
Post: #18
RE: Propozycje zmian mechanicznych
Ja sądzę, że przejmowanie postaci i krzeseł nie sprawdziło się w ogóle.

Myślę, że można by pójść w stronę redukcji funkcji krzeseł. Żeby to były tylko miejsca, które można zająć, i zaczepki pod biografię - no i pewien "usensawniacz" rozgrywki, jak mówi Ksawer. A później już jak kto chce Big Grin Bo polityka większego zmuszania do trzymania się ram, jaką postuluje Czerwony, wydaje mi się nierealna. W praktyce z graczami trudno się użerać. Zaś "gumowe krzesła" kowalskiego są trochę bez sensu, jak zauważono słusznie Tongue Za to można by na większą skalę dodawać krzesła już w czasie trwania gry.

A co do punktów wpływu - już wcześniej myślałem o zintegrowaniu ich z fusami. Może by zrobić tak, że punktów przybywałoby nie za ogólnie pojętą "aktywność", ale za konkretne działania. Zaś za fusy kupowałoby się przychylność NPC-ów, poradę GM-a, protów (może dowolną ilość?) itd.
W takim układzie można by nawet wprowadzić sklep z fusami za esemeski Tongue
(This post was last modified: 02-26-2012 15:58 by Szmer.)
02-26-2012 15:58
Send this user an email Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
Czerwony Offline
Chichot historii
*****

Piotr Riemkinow
zapomniany siewca chaosu [3]

Protegowany: Adomas Razaitis
Protegowany (2):
Poglądy: radykalne endeckie
Przynależność:

Posts: 4,482
Post: #19
RE: Propozycje zmian mechanicznych
(02-26-2012 15:58)Szmer Wrote:  Może by zrobić tak, że punktów przybywałoby nie za ogólnie pojętą "aktywność", ale za konkretne działania.

To znaczy? Aktywność jest zbiorem konkretnych działań.

Quote:Zaś za fusy kupowałoby się przychylność NPC-ów, poradę GM-a, protów (może dowolną ilość?) itd.

Tego nie chwytam. Skoro FUSy są miernikiem rozpoznawalności/popularności to znaczy że np. moja postać stałaby się mniej rozpoznawalna a w zamian miałaby więcej protów?

Ja będąc graczem mogę być każdym. Moje oczekiwania sprowadzają się do względnego realizmu rozgrywki - pozwalającego antycypować wydarzenia i dokonującego rozstrzygnięć na bazie oceny faktów a nie takich kryteriów jak "szarża na motocyklach świetnie wyglądałaby w filmie". Nie musi być superrealistycznie, byle bym nie był zaskakiwany zagrywkami z dupy i pozbawionymi najmniejszego sensu w realnym świecie. - Czerwony
02-26-2012 16:01
Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
Nerkare Offline
Święty Cesarz
*****

Stanisław Gromowski
mało znany [2]

Protegowany: Symeon Magnus
Protegowany (2):
Poglądy: Fanatyczne
Przynależność: Wspólnota Pokoju i Miłości

Posts: 1,469
Post: #20
RE: Propozycje zmian mechanicznych
No i jeśli coś się za FUS-y kupuje to spada ich ilość. Np: prota kupuje się za 4 FUS-y, a gracz ma ich 6. No to chce prota więc pozbywa się 4 FUS-ów i ma je dwa, bo kupił przecież prota.
02-26-2012 16:04
Send this user an email Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
Post Reply 





User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)