Post Reply 
 
Thread Rating:
Interesy
AmaD Offline
Wielki Książę Syberii
*****

Jan I
nie panuje nad sytuacją [6]

Protegowany: K. Lipski (MS WKS)
Protegowany (2): F. Lisowski (MSS WKS)
Poglądy: ancien régime
Przynależność: WKS

Posts: 3,629
Post: #41
RE: Interesy
Aleksandrów to Władywostok Wink

Wielki Książę Syberii Jan I.
09-01-2011 10:10
Send this user an email Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
roland Offline
.
*****


nazwisko z ulotki KPP [2]

Protegowany:
Protegowany (2):
Poglądy:
Przynależność:

Posts: 319
Post: #42
RE: Interesy
Taki rejs w jedną stronę będzie trwał około 18 - 25 dni [zależy skąd start]
09-01-2011 10:14
Send this user an email Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
AmaD Offline
Wielki Książę Syberii
*****

Jan I
nie panuje nad sytuacją [6]

Protegowany: K. Lipski (MS WKS)
Protegowany (2): F. Lisowski (MSS WKS)
Poglądy: ancien régime
Przynależność: WKS

Posts: 3,629
Post: #43
RE: Interesy
W jakim czasie przewiózłbyś 200 000 ton żywności:
a) z Afryki Wschodniej,
b) z Brazylii
do Aleksandrowa [Władywostoku] i ile by to kosztowało?

Wielki Książę Syberii Jan I.
(This post was last modified: 09-01-2011 16:56 by AmaD.)
09-01-2011 16:56
Send this user an email Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
roland Offline
.
*****


nazwisko z ulotki KPP [2]

Protegowany:
Protegowany (2):
Poglądy:
Przynależność:

Posts: 319
Post: #44
RE: Interesy
Musiałbym dokupić kilka statków, a i tak zajęłoby to mnóstwo czasu.
200 tyś ton żywności to ogromna ilość jak na te czasy. Historycznie jest 1 albo 2 firmy, które w ogóle dysponują flotą choćby częściowo zbliżoną do tego.


Kurs z Brazylii w 1 stronę to 28 dni, kurs z Afryki Wschodniej to w granicach 18 dni w jedną stronę. Licząc, że statki będą pływały Afryka - Władywostok zajmie im to w jedną i w drugą 40 dni [licząc z załadunkiem], to da nam rocznie 9 kursów i pozwoli przewieźć przy aktualnym stanie floty 56615,4 ton zboża.

Mogę dokupić ze 4 gigantyczne statki, po 3000 BRT każdy.

Transport taki trwałby rok, kontrakt kosztowałby Cię 40 mln złp
09-01-2011 19:18
Send this user an email Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
AmaD Offline
Wielki Książę Syberii
*****

Jan I
nie panuje nad sytuacją [6]

Protegowany: K. Lipski (MS WKS)
Protegowany (2): F. Lisowski (MSS WKS)
Poglądy: ancien régime
Przynależność: WKS

Posts: 3,629
Post: #45
RE: Interesy
Quote:200 tyś ton żywności to ogromna ilość jak na te czasy.

Na początku Czerwony mówił o 5 milionach ton żywność Tongue

Wielki Książę Syberii Jan I.
09-01-2011 19:58
Send this user an email Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
roland Offline
.
*****


nazwisko z ulotki KPP [2]

Protegowany:
Protegowany (2):
Poglądy:
Przynależność:

Posts: 319
Post: #46
RE: Interesy
Zlituj się. Największa historycznie firma transportu morskiego w 1930 roku miała taką moc przerobową, że te 5 ton żywności woziłaby przez 10 lat.
09-01-2011 21:48
Send this user an email Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
AmaD Offline
Wielki Książę Syberii
*****

Jan I
nie panuje nad sytuacją [6]

Protegowany: K. Lipski (MS WKS)
Protegowany (2): F. Lisowski (MSS WKS)
Poglądy: ancien régime
Przynależność: WKS

Posts: 3,629
Post: #47
RE: Interesy
Sprowadzę jednak w swoim zakresie tę żywność. Wybacz.

Wielki Książę Syberii Jan I.
09-02-2011 13:30
Send this user an email Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
roland Offline
.
*****


nazwisko z ulotki KPP [2]

Protegowany:
Protegowany (2):
Poglądy:
Przynależność:

Posts: 319
Post: #48
RE: Interesy
Ależ żaden problem. Możesz tylko napisać jakim sposobem?
09-02-2011 13:39
Send this user an email Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
AmaD Offline
Wielki Książę Syberii
*****

Jan I
nie panuje nad sytuacją [6]

Protegowany: K. Lipski (MS WKS)
Protegowany (2): F. Lisowski (MSS WKS)
Poglądy: ancien régime
Przynależność: WKS

Posts: 3,629
Post: #49
RE: Interesy
Nie chcesz wiedzieć Big Grin

Tjord zaproponował wynajęcie kilku dużych kontenerowców, które w ciągu ok. miesiąca przewiozą całą żywność z Brazylii do Aleksandrowa za ok. 25 mln złp (za dużo wnikania w szczegóły transportu nie było). Spodziewam się jednak, że i tak część tego pójdzie na dno, bo Tjord wspominał coś o jakichś francuskich okrętach podwodnych.

Wielki Książę Syberii Jan I.
09-02-2011 13:47
Send this user an email Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
roland Offline
.
*****


nazwisko z ulotki KPP [2]

Protegowany:
Protegowany (2):
Poglądy:
Przynależność:

Posts: 319
Post: #50
RE: Interesy
Cóż, nie wiem czy wypada mi komentować, wszak kwestionowanie realności takiego rozwiązania jest niejako przeciw Tobie, jednak rozwiązanie to jest potrójnie całkowicie nierealne:
1) z uwagi na koszta
2) z uwagi na wielkość tych kontenerowców
3) z uwagi na "kontenerowce"

o co chodzi? już tłumaczę
1) koszt statku o nośności około 6000 ton zboża szacuję na jakieś 40 mln złp [używanego oczywiście, 10 lat], kilka to 3 - 9, zakładam, że wynajmiesz więc 10 takich statków, daje nam to nośność min 20 tyś ton każdy, a żeby mógł faktycznie pływać musi mieć ze 22 - 25 tyś nośności. Byłby to największe statki w tamtych czasach, ogromnie większe od tych historycznie istniejących. No i byłoby ich kilka. Kosztować musiałby gdzieś po 100 mln złp każdy [używany], koszt budowy nowych oszacowałbym na 120 - 150 mln złp. Skoro Tjord liczy się z tym, że któryś pójdzie na dno, to wynajmowanie takiej flotylli [wartej bez mała minimum 1 mln złp], na miesiąc za 25 mln złp, zakładając, że straty w tej flotylli wyniosą jakieś 100 mln złp, jest lekko mówiąc ... nieopłacalne?
2) nośność każdego musiałaby wynosić 22 - 25 tyś, zakładam tutaj 10 gigantycznych statków. Największe towarowe statki tamtych czasów [rok 1925] osiągały w granicach 8 tyś ton nośności. Pasażerskie były ogromnie większe, dlaczego więc te towarowe nie? Bo nie było na to zwyczajnie popytu. Długo szukałem większych statków, znaleźć nie potrafię.
3) pierwszy statek przeznaczony do przewozu kontenerów powstał historycznie w 1956 roku, do dzisiaj nie wymyślono jak przewozić zboże/żywność w kontenerach
09-02-2011 14:06
Send this user an email Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
Post Reply 





User(s) browsing this thread: