Czerwony
Chichot historii
Piotr Riemkinow
zapomniany siewca chaosu [3]
Protegowany: Adomas Razaitis
Protegowany (2):
Poglądy: radykalne endeckie
Przynależność:
Posts: 4,482
|
RE: Dyskusje nad scenariuszem post-Ante VI
Quote:Nazwa państwa: Wielkie Księstwo Syberii
Stolica: Irkutka
Ustrój: monarchia konstytucyjna
Władca: wielki książę Jan I
Sytuacja wewnętrzna
Samozwańcze państwo, utworzone na gruzach RTN przez jej ostatniego premiera, syberyjskiego magnata Jana de Berier. W praktyce władza wielkiego księcia obejmuje jedynie południe wzdłuż Wielkiej Kolei i kilka ośrodków miejskich postawionych od zera w tajdze. Oficjalnie monarchia parlamentarna, ale z uwagi na ordynację wyborczą i szerokie kompetencje sejmików szlacheckich, władza jest skupiona w rękach magnaterii. Władza wykonawcza w postaci rządu pod kierunkiem wielkiego księcia powołuje sędziów i prowadzi politykę zagraniczną. Sam wielki książę ma też władzę legislacyjną poprzez wydawanie dekretów.
Ludność Syberii jest mieszana, z przewagą Polaków i Moskali. Spore są też grupy napływowych azjatów. Ludność jest w większości nieuświadomiona politycznie. Działające partie to konserwatywno-liberalne Stronnictwo Książęce i Partia Wolności, Konserwatywna Partia Syberii skupiająca magnatów wokół księcia Ropuchowa i liberalne Towarzystwo Demokratyczne. Wśród głosujących najpopularniejsze jest TD, zawdzięczając to jednak ożywionej agitacji socjalistów w zachodnich ośrodkach przemysłowych.
Wielki książę konsekwentnie buduje aparat władzy, opierając administrację o swoich stronników w magnaterii. Obowiązuje liniowy podatek dochodowy 15% od osób fizycznych i prawnych oraz uchwalane przez samorządy szlacheckie podatki lokalne. Skarb państwa to w większości osobisty majątek wielkiego księcia. Armia w dużej części opiera się nadal o pospolite ruszenie zwoływane z wojsk magnackich. Gospodarka oparta jest o nisko zaawansowane technologicznie wydobycie surowców naturalnych, głównie węgla, rud żelaza, ołowiu i cynku, w mniejszym stopniu niklu. Rozwija się przemysł drzewny. Rozwinięty jest przemysł gorzelniczy i rusznikarski, produkujący głównie na eksport, jednak ma relatywnie niewielki udział w dochodzie narodowym. Wielki książę ogromnymi nakładami środków próbuje rozwijać przemysł wysokich technologii, jednak z uwagi na zacofanie gospodarcze - z miernym skutkiem.
Główne problemy
1) Praktycznie brak popytu wewnętrznego na produkowane towary i surowce. Syberia nie ma przemysłu przetwórczego, praktycznie nie istnieje przemysł lekki, jedynie branża gorzelnicza produkuje także na rynek krajowy. Wszelkie potrzebne towary przetworzone i wymagające rozwiniętego przemysłu muszą być sprowadzane zza granicy.
2) Główne szlaki handlowe są odcięte przez wojny, w których bierze udział WKS (zachód, Tatarszczyzna) bądź które rozgrywają się na jej granicach (Chiny). W efekcie głównym partnerem handlowym jest Japonia, która wykorzystuje ten fakt dla zdobycia uprzywilejowanej pozycji w polityce krajowej.
3) Dominują zacofane formy własności (majątki magnackie), ludność jest biedna co wpływa negatywnie na jakość kadr, wykształcenie robotników i poziom konsumpcji. Wśród szlachty powszechna jest działalność charytatywna, ale składane datki są dużo za niskie.
Sytuacja dyplomatyczna
Uznane przez Ententę, Hetmanat, Wielką Brytanię, Japonię, Mongolię i Cesarstwo Chin. W stanie wojny ze Związkiem Rad Ludowych i stronnictwami Tatarów. Napięta sytuacja w związku z blokadą Nowego Polesia przez EUA. Japonia utrzymuje na terenie WKS bazę i kontyngent wojska.
Ja będąc graczem mogę być każdym. Moje oczekiwania sprowadzają się do względnego realizmu rozgrywki - pozwalającego antycypować wydarzenia i dokonującego rozstrzygnięć na bazie oceny faktów a nie takich kryteriów jak "szarża na motocyklach świetnie wyglądałaby w filmie". Nie musi być superrealistycznie, byle bym nie był zaskakiwany zagrywkami z dupy i pozbawionymi najmniejszego sensu w realnym świecie. - Czerwony
(This post was last modified: 06-29-2013 00:10 by Czerwony.)
|
|
06-28-2013 19:16 |
|