RE: Ankieta Szmera co do świata scenariusza
1. Jaki okres historyczny (mniej więcej) odpowiadałby ci najbardziej?
a) 1900-1920.
b) 1920-1940.
c) 1940-1960.
d) 1960-1980.
e) inny (podaj - ale dodaj też drugą odpowiedź z podanych wyżej)
2. Czy jesteś w stanie zaakceptować grę krajem innym niż Polska?
a) wolę nie.
b) tak (podaj przykłady krajów).
3. Jaki powinien być status międzynarodowy kraju?
a) brak niepodległości, status autonomiczny/gramy podziemiem.
b) niewielki kraik na łasce sąsiednich potęg.
c) państwo średniej wielkości, skoncentrowane na sprawach wewnętrznych.
d) duże i silne państwo z możliwością polityki ekspansji.
4. Jaką sytuację międzynarodową chciałbyś widzieć? Wspomnij także o nasyceniu kontynentu "złymi" reżimami (zamordyzmami) w skali 1-5.
a) kilka mocarstw dominuje nad resztą, w razie zadrażnień może wybuchnąć wojna.
b) zimna wojna między dwoma wielkimi blokami.
c) wiele silnych państw tworzących parę bloków, duże pole do dyplomatycznych popisów, czasem lokalne wojny (jak na starych Ante).
- eurokomunizm vs. anglosaski kapitalizm, dodatkowe smaczki typu zamach w Giblartarze, wojna domowa w Rosji
d) nad całym kontynentem dominuje jedno mocarstwo.
e) bezpieczeństwo zbiorowe - jakaś Liga Narodów czy UE, wszystkie państwa są grzeczne - mniej czy bardziej.
5. Jaką preferowałbyś sytuację startową?
a) zaczynamy ze stabilnym ustrojem demokratycznym.
b) zaczynamy ze stabilnym ustrojem niedemokratycznym (możesz napisać, jakim).
c) zaczynamy z rozpadającą się dyktaturą, na początku clue gry będzie transformacja ustrojowa.
d) zaczynamy z niestabilnym ustrojem demokratycznym.
e) zaczynamy po wojnie, odbudowa kraju od nowa.
f) zaczynamy po wielkim kataklizmie (np. wojna z użyciem broni masowego rażenia).
6. Jaki ustrój na początek?
a) monarchia z pretensjami do absolutyzmu.
b) monarchia bismarckowsko-kanclerska.
c) monarchia konstytucyjna.
d) republika prezydencka, być może z putinowskimi pociągotkami.
e) republika parlamentarna - premier dominującą postacią.
f) totalna sejmokracja - rządy powstają i upadają jak w kalejdoskopie.
7. Jaki powinien być stopień decentralizacji kraju?
a) państwo unitarne bez tendencji odśrodkowych (albo skutecznie trzymane za mordę).
b) państwo unitarne, ale ze słabiej kontrolowanymi terenami - dżungla z partyzantami, jakaś silna autonomia a'la Śląsk czy Kurdystan, teren kontrolowany przez niezależnego generała itd.
c) silna decentralizacja, być może federacja lub konfederacja.
8. Czy na początku gry powinny odbyć się wybory?
tak/nie/może
9. Jaki preferowałbyś stopień problemów społecznych i gospodarczych na początku gry?
a) rozpierdziel, kryzys, zapaść.
b) sytuacja średnia, kilka dużych problemów i wyraźne niezadowolenie społeczne.
c) spokój i stosunkowe prosperity.
10. Jak silne powinny być podziały społeczne? Podaj także stopień rozwoju cywilizacyjnego kraju (względem sąsiadów, Zachodu itd.) w skali 1-5.
a) bardzo wyraźne: niewielu oligarchów, dużo ludzi naprawdę biednych (stare Ante, dzisiejsza Rosja).
b) wyraźne, ale bez przesady, znacząca klasa średnia.
c) wyjątkowo spłaszczone socjalem społeczeństwo, urawniłowka.
11. Czy wpływ na sytuację w kraju powinny mieć znaczące siły z definicji pozaparlamentarne? Jakie?
a) armia.
b) kler.
c) środowiska mafijne.
d) środowiska biznesowe - silne kartele i korporacje.
e) związki zawodowe.
f) rewolucjoniści, terroryści, tapczaniści - coś w ten deseń.
g) nie, tylko partie.
12. Jakie siły polityczne chciałbyś zobaczyć w grze - wybierz kilka i ułóż w kolejności od najbardziej pożądanej. Swobodnie zmieniaj i dodawaj własne propozycje (myślę, że przydałaby się jakaś nowa opcja).
-naziści/faszyści.
-skrajni konserwatyści ("czarna reakcja").
-nacjonalkomuniści.
-nacjonaliści, endecy.
-umiarkowani monarchiści.
-prawicowy autorytaryzm.
-chadecy/środowiska katolickie.
-umiarkowana centroprawica.
-koliberałowie.
-stronnictwo chłopskie.
-sanacja.
-centrolewica niesocjalistyczna (tacy republikanie).
-demoliberałowie.
-lewicujący autorytaryści.
-lewica chrześcijańska.
-socjaldemokraci, socjaliści.
-anarchiści/syndykaliści.
-komuniści.
13. Jak silny powinien być w grze "współczynnik Michnika", tj. parcie elit do słodziutkiej liberalnej demokracji, integracji europejskiej itd.? Oceń w skali 1-5.
2
14. Jak powinny wyglądać w grze kwestie gospodarcze?
a) silne pozostałości feudalizmu.
b) wilczy kapitalizm.
c) gospodarka rynkowa z przeciętnymi elementami socjalu.
d) gospodarka rynkowa z silnym socjalem.
e) gospodarka centralnie sterowana.
|