Dalewin
Anas platyrhynchos
Igor Niszony
mało znany [2]
Protegowany:
Protegowany (2):
Poglądy: Celebrystyczne
Przynależność:
Posts: 1,690
|
1806 Nowa Nadzieja (ew. Cienie Potęgi)
1806 NOWA NADZIEJA
Księstwo Warszawskie
Quote:3 Listopada 1806.
Wybicki i Dąbrowski wydają odezwę do narodu. Rozpoczynają tym samym Powstanie Wielkopolskie, oraz formułowanie nowej definicji Wojsk Polskich oraz organizacji Polaków w pseudo niezależnym państwie.
Tym samym, na ziemiach I i II zaboru Pruskiego, pod egidą Napoleona, zaczyna tworzyć się administracja przyszłego Księstwa Warszawskiego. Wybicki i Dąbrowski prężnie rozwijają struktury, i zbierają tych którzy wierzą, że namiastka państwa, pozwoli na wywalczenie całkowitej niepodległości. Po terenach byłej I RP rozniosła się wieść o wsparciu przez Napoleona sprawy Polskiej, a mężczyźni tłumnie wstępują do wojska, zaś legiony Dąbrowskiego powracają wreszcie do Polski.
Przegrana pod Auerstädt dała impuls i nadzieję odebraną zaledwie 11 lat wcześniej. Mgliste aczkolwiek wznoszące do góry serca, obietnice Napoleona oraz aktywne działanie Wybickiego i Dąbrowskiego, przekuwające te nadzieję na twarde struktury, powoduje, że nadchodzący rok 1807 daje realną szansę na powstanie nowego tworu. Jaki on będzie?
Quote:Podstawa Rozgrywki - 7 Zasad
Zasada Nr. 1
Gracze odgrywają w pierwszej fazie (do momentu ustanowienia Księstwa Warszawskiego) rolę Arystokratów/Szlachciców którzy będą próbowali działać wokół postaci Dąbrowskiego i Wybickiego. Wszyscy gracze będą w tej fazie działać na współnym forum, i wspólnie organizować swoje działania w terenie oraz misje do przedstawicieli aktualnych władz. Faza II i późniejsze, będą już odnosić się do
a) Utworzenia Państwa
b) Cezur czasowych
c) Ew. spowolnienia rozgrywki ze względu na aktywność zewnętrzną.
Zasada Nr. 2
Gracze z zasady należeć będą do wyższych sfer, natomiast nie istnieje ograniczenie co do zawodu jakim będą się pałać (dopuszczalna hulaka i rozpusta).
Zasada Nr. 3
Rozgrywka będzie miała zasadę rozgrywki odśrodkowej. Od wspólnej rozrywki jako "ogół przedstawicieli", potem utworzenie Księstwa Warszawskiego (tworzenie stronnictw i grup poparcia), następnie przedstawianie swoich stronnictw (tajnych bądź nietajnych), oraz aktywne działanie w rozwoju historycznym regionu (łącznie z możliwą klęską wojsk Napoleońskich).
Zasada Nr. 4
Gracze będą mogli obstawiać swoimi postaciami wszystkie stanowiska. Mogą być zarówno Ministrami jak i wybrać mniej prestiżowe, ale bardziej wpływowe stanowiska np. Prefektów w departamentach, lub zakulisowych postaci, nie obejmujących stanowisk a będących np. członkami dworu Królewskiego.
Zasada Nr. 5
Nie istnieje rozwiązywanie sporów Off Game. Od początku do końca rozgrywki, wszelkie kłótnie i waśnie, rozwiązywane są In game na zasadzie roleplaya.
Zasada Nr. 6
Gracze są podstawą rozgrywki w sensie kształtowania prawa, działania administracji państwowej, a także tworzenia organów prasowych. Mistrz Gry odgrywa rolę społeczeństwa, władz najwyższych (Napoleon, Król Fryderyk) a także niezależnych wydawnictw prasowych. Również odgrywa rolę "Ducha Dziejów" aczkolwiek odpowiada tylko na zasadzie kontrataku przy działaniach graczy.
Zasada Nr. 7
Zgodność historyczna, dotyczy prawdy historycznej w zakresie głównych aktorów tamtych czasów, stylu, ubioru, gospodarki. Z zasady, wszystkie postaci które zostaną stworzone przez graczy, mają obowiązek być realistyczne ale nie realne. Należy zwrócić tutaj uwagę, iż postaci takie jak Małachowski, Czartoryski, Garczyński itd. również będą obecne w rozgrywce i również będzie niezbędne zadowolenie ich pod względem działań prowadzonych przez graczy.
Quote:Jak grać?
1. Rozgrywka będzie odbywała się na zasadzie znanej z Antemurale i wszystkich PBFów czyli on-line z podziałem na wspomniane fazy.
2. Gracze (minimum dwóch) będą mogli posiadać wydzielone dla siebie fora tajne na zasadzie wspólnej-tajnej działalności, do której mogą zapraszać innych.
3. Większość chronologii zostanie zachowana, przynajmniej do roku 1808 ( V koalicja Antyfrancuska) jednak możliwe są zawirowania historyczne ze względu na podjęte przez graczy działania (niektóre bitwy z udziałem wojsk Księstwa Warszawskiego mogą być przegrane, jeżeli gracz będący jednym z dowódców nie wypełni swoich obowiązków etc.) a również w kwestii dyplomacji pewne incydenty.
4. Gracze mając całą paletę charakterów do wyboru, nie będą w nich ograniczani, jednak nadal obowiązywać będzie zależność charakteru i stylu życia postaci, do tego co będzie mogła robić. Raczej Minister Skarbu będący hulaką i nieokiełznanym butnym ciulem, nie będzie mile widziany przez Króla Augusta, a gracze będą musieli Króla mocno przekonywać do tej kandydatury.
5. Gracze będą mieli możliwość w II Fazie Gry Stworzyć drugą postać i wprowadzić ją do Sejmu bądź Senatu. Tym samym ułatwione będzie działanie również na "dołach" władzy, postaci Ministrów. Przewidywana jest tez możliwość III Postaci, tzw. pospolitka -> postaci będącej przedstawicielem niższego stanu (mieszczaństwa, plebsu), a związanej z pozostałymi dwiema postaciami.
6. Konstytucja historyczna będzie podstawą prawną aczkolwiek w I Fazie rozgrywki, gracze będą mieli aktywny wpływ na jej treść (w granicach historycznego rozsądku).
7. Rozgrywka będzie odbywać się na zasadzie Role Play. Wszystkie fora (nawet tajne) wymagają zachowania formuły in game czyli każde wypowiedziane słowo traktowane będzie jak wypowiedziane faktycznie. Off game będzie tylko oznacznikiem skierowanym do Mistrza Gry.
8. Mistrz Gry w trakcie rozgrywki, będzie przede wszystkim wcielał się w postaci zależnie od danej sytuaci.Będzie doradcą gracza, jego sekretarzem, kucharzem, lokajem, wspólnikiem itd. W dyskusjach oficjalnych, oznaczony będzie postacią Ducha, czyli postaci (historycznej bądź wymyślonej) która jest przedstawicielem danej sprawy, która wie dużo ale nie wszystko. Informacje typu "jak potoczyła się sprawa" będą również udzielane na zasadzie przybycia posła z wiadomością z okręgu itd.
9. Do Mistrza Gry nie będzie można odnieść się oficjalnie. W specjalnym temacie będą przez Mistrza Gry wyszczególnione postaci odpowiedzialne za dane sprawy (np. Dąbrowski w sprawach wojskowych), zaś relacje z rozmowy będą umiejscawiane w temacie "Poczta".
PRZYKŁAD:
Quote:Do Sz.P. Alberta Górnego
Szanowny Panie!
Prezydyum nasze podjęło poważne rozmowy z przedstawicielstwem powstańczym w Wielkopolsce w zakresie zapewnienia ciągłości poboru. Zgodni z decyzyją naszej rady, z rejonu Płocka ustanowiono o poborze i wysłaniu nowych sił w regiony koncentracji powstańczych woysk.
W związku z tymże, zwracam się z pytaniem, jakie postępy Pan na dziś poczynił w naszej sprawie, i czy wystarczającymi środkami Pan dysponuje?
Z poważaniem
Ludwik Giedymiński
10. Przybycie oficjalnych postaci (Napoleona Augusta, Aleksandra I) będzie musiało być przygotowane przez graczy, a także będzie istniała możliwość audiencji i załatwiania "prywaty" lub oficjalnych spraw, jeżeli będzie takie przyzwolenie.
11. Gracze nie wiedzą wszystkiego z zasady. Muszą dowiedzieć się, uzyskać informację itd. Ustalenie np. utworzenia w Lublinie przedstawicielstwa nowego stronnictwa bądź Towarzystwa, będzie wymagało korespondencji z przedstawicielami lokalnymi, udania się tam osobiście (bądź wysłanie delegata). Także informacje o świecie, będą docierały albo drogą oficjalną, albo nieoficjalną.
12. Z racji tego, iż rozgrywa typu Role-Play, i aktualne czasy (podróż kuniem) eliminują wszechobecność postaci, w I Fazie istnieje zasada "wszyscy w tym samym miejscu" bądź w niedużej odległości (jedna siedziba). W późniejszych fazach proponuję wprowadzić zasadę "obecność duchem" zaś postaci będą mogły przebywać już w zupełnie innych miejscach. Tym samym:
13. Datowanie postów. Z racji tego iż rozgrywka jest rozgrywką stricte wspólną, zaś zachowanie jej chronologii jest podstawą gry, wprowadzony będzie ścisły kalendarz dniowy z opcją antydaty. Antydatowanie decyzji będzie oczywiście mechanizmem wprowadzanym w sytuacji gdy postać gracza nie może w danym dniu odpisać a to rodzi punkt następny:
14. Gracz który będzie nieobecny, będzie musiał zgłosić swoją nieobecność i wyznaczyć jedną osobę która będzie go zastępować. Nieobecność będzie oznaczona przyczyną in game. Jeżeli gracz IRL jedzie do rodziny na weekend, w grze może to rozwiązać chorobą babki, albo śmiercią wujka.
15. Pojawi się więc pytanie, jak ogarnąć prowadzenie kilku dyskusji w tym samym czasie? Rozwiązanie jest proste. Kalendarz będzie dostosowany do faktycznych wydarzeń w grze. Mistrz Gry wprowadzi instytucję "Arkana Czasu" gdzie gracze będą mogli zgłosić:
a) Czas Zwalnia - wydłużony zostanie dany podział o odpowiednią ilość dni
b) Czas Stop - czas zostaje zastopowany (data dokładniej mówiąc)
c) Czas Przyspiesza - większością 3/4 głosów aktywnych graczy.
16. Kiedy pytają mnie: ok. Czas już mamy opracowany, niby Role Play. Ale jak to ogarnąć?
Odpowiadam: rozgrywka będzie działać na zasadzie eksplozji (ekspansji). Będzie posuwać się do przodu wraz z podejmowanymi decyzjami graczy, zaś Mistrz Gry w artykułach prasowych opisujących świat zewnętrzny (poza rozgrywką między graczami) będzie stosował zasadę opisu minionego czasu, plus wydarzenia aktualnie będące "na topie"
Quote:Opis ode mnie- dlaczego tak?
Koncepcja rozgrywki na zasadzie "jak gracze rozegrają, to dopiero idziemy" wynika głównie z doświadczeń na forach typu Tawerna RPG, czy nawet GMki na Dyplo czy PRPG. Jeżeli jest mało graczy, gdy Mistrz Gry sam z siebie rozwija dalej rozgrywkę wedle własnego planu, gracze nie zdążą zamknąć starej sprawy, a już pojawia się kolejna. Prowadzi to do sytuacji gdy aktywnych graczy w ciągu 3 dni jest dwóch, a Mistrz Gry rozwiązuje sprawy z ostatniego tygodnia i nagle narasta tysiąc problemów z którymi nie wiadomo co zrobić.
Wszechobecność duchem a nie całością postaci wynika z chęci zachowania realiów a także nastawienia na rozwiązywanie spraw, a nie tylko dyskusji. Gracze wspólnie rozwiązują najważniejszą kwestię jaką jest utworzenie Państwa i UTRZYMANIA GO. Wobec tego, dyskusje poglądowe będą raczej kwestią role playa w zaciszu domów, klubów spotkań itd. Dzięki temu tysiące wątków o niczym jak to bywa w PBFach, będą mogły zejść na dalszy plan, ale! niesnaski między graczami będą miały zapewne odzwierciedlenie już w oficjalnych dyskusjach.
No i oczywiście widoczne będzie np. gdy Minister Skarbu wyjedzie do innego miasta, a w tym czasie podczas Posiedzenia Rady, Minister Wojny nazwie go skończonym idiotą. Minister Skarbu nie będzie mógł odpowiedzieć, ale będzie mógł się inaczej odegrać
Ogólnie pomysłów mam dużo, jednak najważniejszym założeniem jednak było by odgrywanie roli organów państwa i zabawa w jego tworzenie i zarządzanie. O ile I Faza to będzie typowy Role Play, to już reszta będzie pewnie przechodziła bardziej w sferę ustawodawstwa, walki o władzę, walkę z władzą itd.
Wrzucajcie swoje poprawki i propozycje. Tylko, żeby to nie było na zasadzie "to się nie przyjmie, to się nie da, to niewykonalne" tylko raczej: negacja - > rozwiązanie. Chciałbym jak najszybciej ruszyć z rozgrywką jak będą chętni.
[GG] 4704497
E-Mail: dalewinante@gmail.com
Zapraszam do kontaktu
(This post was last modified: 08-06-2013 13:08 by Dalewin.)
|
|