Post Reply 
 
Thread Rating:
Magnacki System Gospodarczy v. 1.0 - wersja robocza do wglądu.
Dalewin Offline
Anas platyrhynchos
*****

Igor Niszony
mało znany [2]

Protegowany:
Protegowany (2):
Poglądy: Celebrystyczne
Przynależność:

Posts: 1,690
Post: #1
Magnacki System Gospodarczy v. 1.0 - wersja robocza do wglądu.
Witajcie.
Przedstawiam Wam zupełnie nowy, wypasiony system rozliczenia majątku magnackiego. System jest mocno elastyczny, i podlega wszelkim wahaniom w grze. Od decyzji "Na górze" po to co dzieje się z robotnikami i ich losem.

Większość wskaźników tutaj, podaje do Waszej wiadomości, a wprowadzać je będę ja.
Podstawą funkcjonowania systemu będzie plik excel w którym naniose podstawowe inforamacje a następnie wskaże jak go uzupełniać. Dane będą się zmieniać co miesiąc in game i każdy gracz będzie zobowiązany do uzupełniania informacji w pliku który najprawdopodobniej będzie leżał zahasłowany w "chmurze".


Podstawy:

Quote:
Quote:BUDŻET MAGNACKI

1. PRZYCHODY
Warianty uzyskiwania przychodu od poddanych w majątkach

->a) Podatek Pogłówny: Określony Trzema stawkami
- Stawka Niska (1-10%)
- Stawka Średnia (11-40%)
- Stawka Wysoka (41-70%)
Podatek ten w zależności od ustalonej przez Magnata stawki, będzie pobierany na podstawie średniej wartości pracy każdego obywatela podlegającego Magnatowi.
[Przykładowo: Wartość Pracy - 1000zł. Wartość Stawki (Średnia) - Podatek 300zł]
Idea Dana skala pogłównego jest podyktowana zamożnością i rozwarstwieniem przychodów obywateli dlatego faktyczną wartość w danym przedziale % określa GM. W ten sposób "nieświadome" ustalenie zbyt wysokiej stawki tego podatku przez Magnata, nie będzie skutkowało "dobijaniem" najbiedniejszych a uprości dla Magnata rozliczenie w budżecie.

->b)Podatek Ryczałtowy od 1ha - Podatek od Rolników i zarządców ziemskich
SPOSÓB USTALANIA: (Zysk poprzednioroczny*inflacja)
Podatek ten nie uwzględnia np: spadku dochodów w bieżącym roku i zawsze egzekwowany jest na podstawie poprzedniego wyniku. Najwydajniejszy dla magnata, najbardziej niesprawiedliwy dla podwładnych.

->c) Podatek Progresywny
Exclamation C1) Skala podatkowa % uzależniona od przychodu obywateli
Exclamation C2) Skala podatkowa uzależniona od zakładu pracy (wszyscy pracujący objęci tą samą stawką %)
Exclamation C3) Skala podatkowa powszechna (% dla wszystkich obywateli)

->d) Podatek od wytworów fabryki/zakładu -Konieczność posiadania sieci dystrybucji
WYJAŚNIENIE: istnieje możliwość nieopodatkowania obywateli a tylko i wyłącznie przeniesienia zysku na sieć dystrybucji i ostatecznego klienta tj.
PRZYKŁAD: Koszt Produkcji Buta; 60zł. Fabryka wydaje towar z ceną 100zł. Przekazuje do punktu dystrybucyjnego, który ustala sprzedaż zewnętrzną (inni kontrahenci) po cenie 140zł, zaś do sklepu własnego 105zł. Sklep własny sprzedaje po cenie 120zł (dumping). Obywatele nie są opodatkowywani, jednak korzystają z wytworów lokalnych fabryk/zakładów z ceną o wyższej niż podyktowana ekonomicznie.

ExclamationRODZAJ PODATKU POZYTYWNY TYLKO DLA MAGNATÓW O SILNYM UDZIALE W RYNKU A DUŻYM WSKAŹNIKU NIEZADOWOLENIA SPOŁECZNEGOExclamation


Quote:2. WYDATKI

a) Edukacja - Szkolnictwo, szkoły przyzakładowe, przekwalifikowanie
b) Zabezpieczenia Socjalne - Renty, wczasy pod gruszą, dodatki za pracę szkodliwą
c) Transport - dowóz pracowników do zakładu pracy, koszty utrzymania własnych dróg, linii kolejowych, stacji kolejowych
d) Utrzymanie Budynków - koszt utrzymania Dworu, Pałaców, Zamków itd.
e) Inwestycje - wszelkie wydatki związane z inwestycjami w majątek

Rodzaj wydatków i kwota będzie uwzględniona w formie procentowej i złotówkowej.


Quote:RODZAJE ZYSKÓW

Zyski z Fabryk:
a) Przemysł Lekki
b) Przemysł Średni
c) Przemysł Ciężki

a1)Zysk dla przemysłu lekkiego oznaczony: [Średnia Cena Pary Butów (Wskaźnik Włóczykija) *150%]* ilość pracowników w zakładzie

b1) Zysk dla przemysłu średniego oznaczony: [Średnia Cena Wiadra (Wskaźnik Rockefellera)*170%] * ilość pracowników w zakładzie

c1) Zysk dla przemysłu ciężkiego: [Średnia Cena Kowadła 20kg (Wskaźnik Hefajstosa) * 200%] * ilość pracowników w zakładzie

Idea Każdy rodzaj przemysłu posiada swój wskaźnik hamujący produkcję, uzależniony od problemów z dostawą towarów. Wskaźnik ten podaje Ja, a następnie określam o ile trzeba % należy odjąć wartość zysku.




Następną cześcią są Modyfikatory
Modyfikatory są losowe bądź zależne od rozgrywki. Przekazywane są one w odpowiednich tematach a następnie wprowadzane do arkuszu kalkukacyjnego który odpowiednio pomniejszy zysk w danym miesiącu. Modyfikatory obowiązują do odwołania.


Quote:
MODYFIKATORY


CZYNNIKI MODYFIKUJĄCE PRODUKCJĘ (czynniki krótkofalowe):

Quote:UJEMNE

-> Zbliżający się Front -75% do wartości produkcji
-> Exodus Robotników - 85% do wartości produkcji
-> Głód -20% do wartości produkcji
-> Wysokie Podatki - 10% do wartości produkcji
-> Zmęczenie wyzyskiem -5% do wartości produkcji
-> Strajki -50% do wartości produkcji
-> Mały popyt -50% do wartości produkcji


Quote:DODATNIE

-> Dobre zabezpieczenie socjalne +15% do wartości produkcji
-> Z dala od frontu +5% do wartości produkcji (tylko w czasie wojny)
-> Boom konsumpcyjny +25% do wartości produkcji
-> Ostra zima +25% do wartości produkcji (Odzież, Paliwa)
-> Upalne lato + 25% do wartości produkcji (Parasole słoneczne, woda, napoje)
-> Linia Kolejowa +35% do wartości produkcji
-> Bankructwo przeciwnika +15% do wartości produkcji


Quote:MODYFIKATORY SPOŁECZNE

DODATNIE
* Uwielbienie dla magnata
[+] 10% sprzedaż (zysk z produkcji)

* Niskie opodatkowanie
[+] 15% do sprzedaży produktów konsumpcyjnych

* Przedszkola i szkoły
[+] 5% do produkcji (pracownicy mają więcej czasu na pracę, mniej na wychowanie dzieci)

* Wypoczęci pracownicy
[+] 10% do produkcji przez 1-2 mce

* Sprzyjająca polityka fiskalna Państwa
[+] 5-15% do wartośsci produkcji


UJEMNE

*Bunt przeciwko władyz w regionie
[-] 20% do wartości produkcji

*Duże zróżnicowanie narodowościowe
[-] 5% do wartości produkcji

* Ubogie społeczeństwo (modyfikator towarów luksusowych)
[-]50% do wartości produkcji

* Duża odległość siedzib od zakładu pracy
[-]10% do wartości produkcji

* Sezon urlopowy
[-]30% do wartości produkcji




Quote:
INWESTOWANIE


# Inwestycja w istniejące budynki
-5% do wartości produkcji do czasu zakończenia inwestycji

# Inwestycja w nowe byudynki
-10% do wartości produkcji przez pierwsze 3 miesiące pracy zakładu




# Inwestycja w kolej i drogi
Możliwe modyfikatory:
a) Dofinansowanie lokalne [-] 5% do kosztu inwestycji
b) Wielka zbiórka pieniedzy [-] 15% do kosztu inwestycji

# Inwestycja w szkolnictwo

Szkoła Długofalowa (Podstawowa etc) - > 3% wzrostu dochodów i przychodów dla całości majątki po 3 latach od otwarcia

Szkoła doszkalająca -> od 3% do 7% po 3 miesiącach (modyfikator zysków dla produkcji)

Przekwalifikowanie -> -5% do wartości produkcji przez 2 m-ce

# Inwestycja w rozwój transportu
-> Drogowy: wzrost od 10 do 20% wartości zysków z produkcji
-> Kolejowy: wzrost od 15 do 25% wartości zysków z produkcji

Exclamation W przyszłości modyfikator minusowy gdy zakłady magnata w przeciwieństwie do ościennych, nie są podłączone do sieci drogowej czy kolejowej


# Inwestycja w budowę Instytutu Naukowego
+10% do wartości zysków z produkcji plus możliwość budowy unikatowych zakładów produkcyjnych

Możliwe modyfikatory:
a) Dofinansowanie samorządowe [-] 10% koszt budowy
b) Wielka zrzutka Naukowców i Myślicieli [-] 20% koszt budowy

Quote:
DOCHODY UDZIAŁOWCÓW W SPÓŁKACH

-> Zysk proporcjonalny do wysokości udziałów i wyników spółki
(Określany comiesięcznie przez MG)

-> Modyfikatory Zysku uzależnione od decyzji zarządu (odpowiednie eventy co jakiś czas wydawane dla gracza, gdzie musi wybrać spośród kilku dostepnych opcji)

-> Możliwość sprzedaży akcji, bądź ich zakupu

-> Wartośc akcji w przypadku sprzedaży bądź zakupu zmienna modyfikatorami
* Wrogie przejęcie [-]50% wartości akcji
* Globalna wyprzedaż [-]70% wartości akcji
* Prognozowany znaczny spadek produkcji/zysku [-] 40% wartości akcji

W przypadku udziałowców, wartość firmy, jej zyski i to jak wygląda jest stan, będzie uzależniona od odpowiedzi graczy w wysłanych przez Mistrza Gry "eventach" w których dostępne będą 3 opcje ukryte. Pozytywna dla spółki, negatywna, i nie wpływająca na jej stan. Gracz nie może się od wydanej decyzji odwołać.




Quote:
GOSPODARKA FOLWARKIEM


Rodzaje Zysków:

@ Zysk z płodów rolnych
1) Zysk otrzymywany od hektara ziemi, uzyskiwany na podstawie ogólnokrajowego trendu
2) Modyfikatory zysków z hektara uzależnione od regionu i jego kondycji w przedziale od [-]100 do [+]100% w nawiązaniu do pkt. 1
3) Modyfikatory postępu technologicznego produkcji od 1 do 100% wartości pkt. 1 i 2
(Kalkulacja na podstawie uzyskanej wartości modyfikatora regionu)


PRZYKŁAD:
a)Wartość zysku z 1ha = 1000zł. Modyfikator Regionalny: 50% = 1500zł
b)Wysoka jakość produkcji: 500zł+ 20% modyfikatora technologicznego = 600zł
c) Całkowity Zysk= 1600zł



@Zysk z hodowli
a) Ubój -> Zysk uzależniony od pogłowia i ceny sztuki żywca
b) Krowy mleczne - > zysk z 1 litra mleka pomnożony przez wartość miesięcznej produkcji
Exclamation Modyfikator b1) [+] 25% za sprzedaż produktów przetworzonych (Jogurty, Sery)
c) Konie -> Zysk wedle ceny skupu za 1 sztukę (uzależniony od wielkości hodowli)


!!! Koszty Hodowli -> Spożycie słomy/siana przez Bydło;
Modyfikator [=] 0% gdy magnat prowadzi też uprawę
Modyfikator [-] 15% od ceny sprzedaży, gdy sprzedaż pogłowa jest ciągła (ciągły ubój, ciągła sprzedaż mleka etc)
Modyfikator [-] 5% od aktualnej ceny pogłowia gdy sprzedaż sezonowa (dotyczy hodowli koni) (modyfikator roczny)

PRZYKŁAD: Cena konia 1000zł. Modyfikator roczny -5% wartości konia

Koszt miesięczny
1000zł * 5% = 50zł * 12mcy = 600zł.
Po roku od osiągnięcia wieku odpowiedniego do sprzedaży zysk z konia wart 400zł.




Jest to efekt całodziennej pracy w zeszycie. Proszę o ewentualne pytania na tym etapie. Do każdego modyfikatora itd. jutro dopiszę streszczenie i opis. Tak jak wspomniałem. Większością tych modyfikatorów operuję Ja, natomiast gracze po prostu uzupełniają wartość zysków o dany modyfikator, co w prosty sposób wyliczy excel. Chodzi o jak największy realizm rozgrywki. Dodatkowo, modyfikatory dotyczące opodatkowania czy trendów gospodarczych, zależne będą od lokalnych władz i wydanych ustaw, także majątek magnata może się kurczyć, niezależnie od jego wysiłków. Np. długotrwała wojna spowoduje uaktywnienie modyfikatora hamującego produkcję etc.
(This post was last modified: 06-25-2013 21:42 by Dalewin.)
06-25-2013 21:08
Send this user an email Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
Czerwony Offline
Chichot historii
*****

Piotr Riemkinow
zapomniany siewca chaosu [3]

Protegowany: Adomas Razaitis
Protegowany (2):
Poglądy: radykalne endeckie
Przynależność:

Posts: 4,482
Post: #2
RE: Magnacki System Gospodarczy v. 1.0 - wersja robocza do wglądu.
Zarzućmy mechanikę magnacką. Primo, już w czasie oryginalnej edycji zostało stwierdzone (bodaj przez Tjorda), że w jej efekcie pojedynczy gracze mają fajnie kosztem nakładu pracy MG. Lepiej opracować sensowny system gospodarczy w skali państwa.

Secundo, przy jej wprowadzeniu MG będą rękami i nogami bronić się przed zniesieniem majątków magnackich, bo uczyniłoby to mechanikę bezużyteczną.

Ja będąc graczem mogę być każdym. Moje oczekiwania sprowadzają się do względnego realizmu rozgrywki - pozwalającego antycypować wydarzenia i dokonującego rozstrzygnięć na bazie oceny faktów a nie takich kryteriów jak "szarża na motocyklach świetnie wyglądałaby w filmie". Nie musi być superrealistycznie, byle bym nie był zaskakiwany zagrywkami z dupy i pozbawionymi najmniejszego sensu w realnym świecie. - Czerwony
(This post was last modified: 06-25-2013 21:12 by Czerwony.)
06-25-2013 21:12
Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
Szmer Offline
Duch Dziejów
*******

ja
że kto!? [-1,5]

Protegowany: I. Komarenko
Protegowany (2): Chan Razmemłaj
Poglądy: chemairisme
Przynależność:

Posts: 7,858
Post: #3
RE: Magnacki System Gospodarczy v. 1.0 - wersja robocza do wglądu.
1. Jak Dalewin chce, to niech się tym opiekuje.
2. Chyba i tak szybko ich się nie zniesie.
06-25-2013 21:14
Send this user an email Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
Czerwony Offline
Chichot historii
*****

Piotr Riemkinow
zapomniany siewca chaosu [3]

Protegowany: Adomas Razaitis
Protegowany (2):
Poglądy: radykalne endeckie
Przynależność:

Posts: 4,482
Post: #4
RE: Magnacki System Gospodarczy v. 1.0 - wersja robocza do wglądu.
1. Ty też chciałeś, przynajmniej na początku. Nie o to chodzi. Majątki to droga zabawka dla kilku dzieci, podczas gdy inni dalej bawią się starym, kulawym koniem na biegunach.
2. No właśnie. Dlaczego? Bo są wpisane w założenia systemu. Czyli system determinuje dostępny ustrój polityczny.

Ja będąc graczem mogę być każdym. Moje oczekiwania sprowadzają się do względnego realizmu rozgrywki - pozwalającego antycypować wydarzenia i dokonującego rozstrzygnięć na bazie oceny faktów a nie takich kryteriów jak "szarża na motocyklach świetnie wyglądałaby w filmie". Nie musi być superrealistycznie, byle bym nie był zaskakiwany zagrywkami z dupy i pozbawionymi najmniejszego sensu w realnym świecie. - Czerwony
06-25-2013 21:17
Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
Szmer Offline
Duch Dziejów
*******

ja
że kto!? [-1,5]

Protegowany: I. Komarenko
Protegowany (2): Chan Razmemłaj
Poglądy: chemairisme
Przynależność:

Posts: 7,858
Post: #5
RE: Magnacki System Gospodarczy v. 1.0 - wersja robocza do wglądu.
1. Ja to ja. Na ile znam Dalewina, to wierzę, że mu się będzie chciało.
2. No póki co to nadal mamy rządy mniej lub bardziej szlachecko-magnackie. Oderwanie Korony i klęska komunistów bardzo to umacniają. Nawet jeśli Stokłosa chce reformować, to szlachta akurat na Litwie jest silna. Także to są powody ingame.
(This post was last modified: 06-25-2013 21:21 by Szmer.)
06-25-2013 21:20
Send this user an email Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
poulenc Offline
Kryzys Wieków Średnich
*****


dobroczynna [5]

Protegowany:
Protegowany (2):
Poglądy:
Przynależność:

Posts: 3,288
Post: #6
RE: Magnacki System Gospodarczy v. 1.0 - wersja robocza do wglądu.
Nawet tego nie przeczytam.
3/10

Po wybuchu powstania 17 czerwca, sekretarz Związku Pisarzy
kazał rozdać w Alei Stalina ulotki, w których można
było przeczytać, że naród stracił zaufanie rządu
i mógłby je odzyskać tylko przez zdwojoną pracę.
Czy niebyłoby wszak prościej,
gdyby rząd rozwiązał naród i
wybrał drugi?
06-25-2013 21:23
Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
Dalewin Offline
Anas platyrhynchos
*****

Igor Niszony
mało znany [2]

Protegowany:
Protegowany (2):
Poglądy: Celebrystyczne
Przynależność:

Posts: 1,690
Post: #7
RE: Magnacki System Gospodarczy v. 1.0 - wersja robocza do wglądu.
System ten jest jednym z kilku czynników.
System gospodarczy Państwa będzie wprowadzony również, jak tylko uporam się z tymi małymi, czyli magnatami którzy de facto będą odgrywać ważną rolę w gospodarce.


Majątki Magnackie/Przedsiębiorców, będą miały bezpośredni wpływ na gospodarkę państwa, a gospodarka państwa będzie uzależniona od czynnników magnackich.

W następnym etapie rozwinę też zasady funkcjonowania państwowej gospodarki, ale dopóki Rzeczpospolita jest rozbita, to pojedynczy system dla każdego z państewek, będzie wyłącznie pro-forma i będziemy musieli używać go tylko na skalę makro.
06-25-2013 21:26
Send this user an email Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
Czerwony Offline
Chichot historii
*****

Piotr Riemkinow
zapomniany siewca chaosu [3]

Protegowany: Adomas Razaitis
Protegowany (2):
Poglądy: radykalne endeckie
Przynależność:

Posts: 4,482
Post: #8
RE: Magnacki System Gospodarczy v. 1.0 - wersja robocza do wglądu.
1. Napisałem, że nie o to chodzi.
2. O to nie chodzi również. Jeśli ingame nastąpi zmiana, zrobicie nową mechanikę np. do wielkoskalowej działalności gospodarczej?

Ja będąc graczem mogę być każdym. Moje oczekiwania sprowadzają się do względnego realizmu rozgrywki - pozwalającego antycypować wydarzenia i dokonującego rozstrzygnięć na bazie oceny faktów a nie takich kryteriów jak "szarża na motocyklach świetnie wyglądałaby w filmie". Nie musi być superrealistycznie, byle bym nie był zaskakiwany zagrywkami z dupy i pozbawionymi najmniejszego sensu w realnym świecie. - Czerwony
06-25-2013 21:28
Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
Usta słodsze od malin Offline
Member
***

Józef Kochanowski


Protegowany:
Protegowany (2):
Poglądy: Status quo ante wulfum
Przynależność: RTN

Posts: 98
Post: #9
RE: Magnacki System Gospodarczy v. 1.0 - wersja robocza do wglądu.
Jak komuś upadnie kiosk, to będzie kryzys w całym kraju?
06-25-2013 21:34
Send this user an email Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
Tjord Offline
The Litwin
*****

Ferdynand van der Linde
mało znany [2]

Protegowany:
Protegowany (2):
Poglądy:
Przynależność: Hetmanat

Posts: 737
Post: #10
RE: Magnacki System Gospodarczy v. 1.0 - wersja robocza do wglądu.
Quote:Primo, już w czasie oryginalnej edycji zostało stwierdzone (bodaj przez Tjorda), że w jej efekcie pojedynczy gracze mają fajnie kosztem nakładu pracy MG.

I dalej tak twierdzę Tongue)

Jęsli ludziom nie podobał się mój porsty arkusz i nie chciało im się w nim wpisywać cyferek to co dopiero będzie z tym bajzlem Smile

Ogólnie rzecz biorąc proponowałbym coś ciekawszego, taką swoistą walutę IG
Przy czym ta waluta byłaby inna dla różnych typów postaci

Przykładowo, magnaci dostawaliby PUNKTY KAPITAŁU, a więc walutę, za którą mogliby wykonywać akcje w stylu przekupstwo, formować prywatne armie, itp.
Postaci "władzy" otrzymywałyby PUNKTY WPŁYWÓW za którą możnaby nic nie "kupili" ale mogliby np. przekonywać partnerów lub wciskać kit ludowi
Wywrotowcy mieliby PUNKTY REWOLUCJI (xd) które mogliby używać np. do zdobywania nowych kanałów dystrybucji, przyciągania zwolenników, itp.

Hybrydy dostawałby punkty kilku kategorii, ale stosunkowo mniej.

Dla każdego coś miłego Smile

/人◕ ‿‿ ◕人\
(This post was last modified: 06-25-2013 21:38 by Tjord.)
06-25-2013 21:37
Send this user an email Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
Post Reply 





User(s) browsing this thread: