Post Reply 
 
Thread Rating:
Ankieta kowalskiego co do oczekiwań od gry
Koza Offline
Wizjoner
****

Jerzy Grażyński
mało znany [2]

Protegowany:
Protegowany (2):
Poglądy: wyważone
Przynależność:

Posts: 484
Post: #21
RE: Ankieta kowalskiego co do oczekiwań od gry
1. Jaki okres historyczny (mniej więcej) odpowiadałby ci najbardziej?
a) XVIII/XIX wiek
b) początek pierwszej połowy XX w.
c) koniec pierwszej połowy XX w.
d) post-war
e) współczesność


2. Czy jesteś w stanie zaakceptować grę krajem innym niż Polska?
a) wolę nie.
b) tak (Jugosławia lub Austro-Węgry).

3. Jaki powinien być status międzynarodowy kraju?
a) brak niepodległości, status autonomiczny/gramy podziemiem
b) niewielki kraik na łasce sąsiednich potęg.
c) państwo średniej wielkości, skoncentrowane na sprawach wewnętrznych.
d) duże i silne państwo z możliwością polityki ekspansji.

4.
Opisz jakie stronnictwa polityczne są dla ciebie niezbędne w grze.
- socjaliści
- jakiejś maści populiści
- naziole :-) (hard right)
- konserwo-chrześcijanie (light right)
- mniejszość


5.
Jak widzisz swój udział w grę, co chciałbyś realizować.
- prezydent ponad podziałami
- minister/premier technokrata
- przywódca ugrupowania kanapowego albo skrajnego, albo takiego z którym wszyscy chcą współpracować (opcja pośrednia nie wchodzi w rachubę)


6.
Jaki udział polityki zagranicznej w grze najbardziej by ci odpowiadał? Wolałbyś izolowaną rozgrywkę i kładzenie nacisku na ''podwórko'' (jak ostatnie ante) czy duży wpływ stosunków międzynarodowych (jak np. w ante VI)
THE BEST była by dyplomatyczna rozgrywka pomiędzy graczami, jak z Ante 0, w innym wypadku silne oddziaływanie dyplomacji (ręką GMa) na bieżącą politykę

7.
Jaki model rozgrywki jest wg. Ciebie lepszy:
a) dwa silne obozy rywalizujące ze sobą
b) kilka obozów rywalizujących ze sobą, jednak mające niekiedy wspólne cele
c) konieczność współpracy wszystkich graczy i pozakulisowa walka
d) lubisz coś innego
e)po trochu wszystkiego, total random
Odpowiedź uzasadnij(tu się przyda)
W skrócie ,, żeby życie miało smaczek...." im więcej kombinowania, tym lepsza grywalność.


8.
Czy sprawy finansowe/gospodarcze uważasz za istotne na rozgrywki? Np. finansowanie partii, wydawanie gazetek czy prowadzenie działalności propagandowej powinno być zależne od możliwości finansowych? Czy masz jakieś inne pomysły na tego typu rozwiązania?

Zupełne odrzucenie profesjonalizmu i całej prawnej otoczki (postawienie wszystkiego na ,,brzytwę Moczara"), ustawy bardziej zawierające efekt działania, niż suchą treść prawniczą. Budżet państwa wg. konkretnego klucza ustalonego przez GMa (jak będzie trzeba to w przyszłości opiszę o co mi dokładniej chodzi). Budżety partyjne - znieść, postawić na system punktowania postaci FUSy itp. Kampanie wyborcze typu sraczka eventów o spotkaniach w Pipidówach Większych - znieść. Postawić główną siłę na punkty programowe typu- wódka dla każdego, lub wiek emerytalny podnieść do 90 roku życia.



9.
Jaki sposób nagradzania graczy za działalność i aktywność uważasz za najlepszy?
Rankingi, fusy, popy?

Wszystko na raz! Im więcej opisów pod różnym kątem danego gracza tym lepiej. Najaktywniejsi powinni mieć specjalną kartę postaci zawierającą całokształt opisu postaci.




10.
Jak widzisz rolę GMa w kreacji wydarzeń oraz świata gry? Czy to gracze powinni robić eventy oraz wpływać na to co się dzieje, czy główną siłą sprawczą powinien być GM. Czy może inne rozwiązanie?

Konkretny scenariusz+ GM+ pewne towarzystwo graczy czuwających nad prawidłową realizacją scenariusza.




11.
Jakie jest twoje nastawienie do kwestii prawodawstwa w grze?

Brzytwa Moczara




12.
Czy możliwość grania klerem jest dla Ciebie kluczowa dla rozgrywki? Jeśli tak, w jakim stopniu? Jeśli nie, dlaczego?

Ograniczyć, nie może być tak że jeden gracz wymyśla sobie Mesjasza i wojuje po całym kraju!!!


13.
Czy możliwość grania wojskowymi jako osobnym ośrodkiem politycznym jest dla Ciebie kluczowa dla rozgrywki? Jeśli tak, w jakim stopniu? Jeśli nie, dlaczego?

Mam to w dupie - pytanie pod Zgredzia (a on nie odpisuje na moje PW), i Powsinoge

14.
Czy udział mniejszości narodowych jest dla Ciebie kluczowy dla rozgrywki? Jeśli tak, w jakim stopniu? Jeśli nie, dlaczego?

Pośrednio - powinny być i wywierać umiarkowany wpływ na politykę państwa


15.
Czy udział światka przestępczego jest dla Ciebie kluczowy dla rozgrywki? Jeśli tak, w jakim stopniu? Jeśli nie, dlaczego?

Nie wiem, nigdy to się nie udaje. Fajnie było by gdyby, jakaś mafia wywierała wpływy na polityków.

16.
Jeśli ankieta nie spełniła wszystkich twoich oczekiwań wpisz w punkcie 16 swoje dodatkowe spostrzeżenia pomysły oraz rozwiązania które mogą ułatwić pracę przyszłej ekipie Brudnychgaci 1.0 .
06-28-2012 19:46
Send this user an email Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
Wisznu Offline
Pierwsza Dama
*****

szpilki
mało znana [2]

Protegowany: kozaczek
Protegowany (2): baletka
Poglądy: estetyczne
Przynależność: WOMAN

Posts: 858
Post: #22
RE: Ankieta kowalskiego co do oczekiwań od gry
Ze względu na odpowiadanie względem koncepcji gry na początku XX wieku dokonałem lekkiego rozszerzenia odpowiedzi.
06-30-2012 10:31
Send this user an email Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
bodek Offline
kill for love
*****

Hsueh-ji Jasieński-Ye
chińska kariera [5]

Protegowany: Maria Eliza Poniatowska
Protegowany (2):
Poglądy: suprematyzm radziecki
Przynależność:

Posts: 1,298
Post: #23
RE: Ankieta kowalskiego co do oczekiwań od gry
1. Koniec pierwszej połowy XX wieku!11 nie rozumiem, jak można lubić roaring twenties. tam NIC SIĘ NIE DZIAŁO, tylko bida i ogólny zapiździel rozpiździel.

2. wolę nie

3. coś pomiędzy c albo d! taka II RP or compatible

4. oczywiście marksiści (kółko szachowe marksistów musi być zawsze i wszędzie), bez nacjololo też będzie mi trochę smutno. Na pewno musi być PPS or compatible i coś, co stosunkowo rzadko w pbfach ma duże znaczenie, ale bardzo bym chciał ich mieć - neokonie i/lub neoliberałowie.

5. zostanę endeckim neoliberałem i będę krzyczał "WOLNY RYNEG!!!" et "RUSKI SPISEG!!!".

6. duży wpływ oczywiście!

7. a: najchętniej byłaby to endecka i neoliberalna SD oraz ppsowski jak zawsze PPS. Taka polaryzacja sprawia, że w grze panuje mniejsza anarcia, a pomniejsze stronnictwa mogą zawsze stać się języczkiem u wagi. poza tym, naprawdę mamy wystarczająco dużo ludzi na obsadzenie 4-5 dużych partii?

8. tak, to klasyka :F

9. fusy zawsze były bardzo fajne. popy się nigdy nie sprawdziły, a rankingi mogłyby być szmaczkiem, ale nie główną metodą.

10. GM jako efektor, gracze jako reaktory.

11. proste, czytelne dla wszystkich ustawy, zachowujące jednak, uhm, pozory prawodawstwa.

12. niezbyt, i tak tylko nera będzie chciał w ten sposób trolować

13. również nie - zamachy stanu nigdy nie służyły dobrze grze

14. nie - problemy z mniejszościami narodowymi mogą być dobrze odwzorowane przez GMa, poza tym w ten sposób lepiej oddana jest sytuacja, w której mniejszości są marginalizowane przez rząd. a nie wyobrażam sobie RP, w której by tak nie było.

15. yup! naprawdę świetny smaczek by to był
06-30-2012 22:15
Send this user an email Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
Post Reply 





User(s) browsing this thread: