Post Reply 
 
Thread Rating:
Rozmowy nt. projektu
Czerwony Offline
Chichot historii
*****

Piotr Riemkinow
zapomniany siewca chaosu [3]

Protegowany: Adomas Razaitis
Protegowany (2):
Poglądy: radykalne endeckie
Przynależność:

Posts: 4,482
Post: #1
Rozmowy nt. projektu
Tak szczerze to bardziej przypomina sim ekonomiczny niż politgierkę. Jesteś pewien że w ogóle te liczby ogarniesz?

Ja będąc graczem mogę być każdym. Moje oczekiwania sprowadzają się do względnego realizmu rozgrywki - pozwalającego antycypować wydarzenia i dokonującego rozstrzygnięć na bazie oceny faktów a nie takich kryteriów jak "szarża na motocyklach świetnie wyglądałaby w filmie". Nie musi być superrealistycznie, byle bym nie był zaskakiwany zagrywkami z dupy i pozbawionymi najmniejszego sensu w realnym świecie. - Czerwony
03-24-2012 21:40
Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
Szmer Offline
Duch Dziejów
*******

ja
że kto!? [-1,5]

Protegowany: I. Komarenko
Protegowany (2): Chan Razmemłaj
Poglądy: chemairisme
Przynależność:

Posts: 7,858
Post: #2
RE: Antemurale post-apo: materiały
W zasadzie ten system był tak konstruowany, żeby przerzucić jakieś 3/4 pracy przy ogarnianiu liczb na gracza. Tylko się bliżej przypatrz Big Grin Oczywiście można by jeszcze coś wymyślić, żeby odciążyć GM-a, ale np. cennika bardziej szczegółowego nie chce mi się na razie robić.
Poza tym może jest takie wrażenie dlatego, że mechanikę gospodarczą trzeba rozpisywać, a polityczna nie jest potrzebna.
03-24-2012 22:25
Send this user an email Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
Czerwony Offline
Chichot historii
*****

Piotr Riemkinow
zapomniany siewca chaosu [3]

Protegowany: Adomas Razaitis
Protegowany (2):
Poglądy: radykalne endeckie
Przynależność:

Posts: 4,482
Post: #3
RE: Rozmowy nt. projektu
A planujesz jakieś pozycje startowe vel "krzesła" czy pełna dowolność?

Ja będąc graczem mogę być każdym. Moje oczekiwania sprowadzają się do względnego realizmu rozgrywki - pozwalającego antycypować wydarzenia i dokonującego rozstrzygnięć na bazie oceny faktów a nie takich kryteriów jak "szarża na motocyklach świetnie wyglądałaby w filmie". Nie musi być superrealistycznie, byle bym nie był zaskakiwany zagrywkami z dupy i pozbawionymi najmniejszego sensu w realnym świecie. - Czerwony
03-27-2012 19:17
Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
Szmer Offline
Duch Dziejów
*******

ja
że kto!? [-1,5]

Protegowany: I. Komarenko
Protegowany (2): Chan Razmemłaj
Poglądy: chemairisme
Przynależność:

Posts: 7,858
Post: #4
RE: Rozmowy nt. projektu
Wciąż się nad tym zastanawiam. Myślę, że dobre byłoby rozpisanie chociaż Krzeseł-propozycji - gotowych ramowych pomysłów do wykorzystania na postać i ew. organizację. To dla tych, którzy nie będą mieli własnych pomysłów. Ale ogólnie chciałbym, żeby polski kocioł gracze ukształtowali w jak największym stopniu, stąd sporo niedookreśleń. Fajnie byłoby, gdyby mnie trochę zaskoczyli Tongue
03-27-2012 19:38
Send this user an email Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
wulf Offline
Elementum meum Libertas
*****

Isa Achmatowicz
różnie pamiętany [3]

Protegowany:
Protegowany (2):
Poglądy: słuszne
Przynależność: Sieradz

Posts: 1,483
Post: #5
RE: Rozmowy nt. projektu
Znaczy tak - ogólnie rozpisanie "inwestycji" na paliwo, żywność etc ma sens... ale za dużo babrania się w ekonomię tu jest - sporo ludzi to zniechęci.

Te areał etc... ja bym zlikwidował i przyjął pewne stałe wartości.

Masz "twór" (państwo, osadę etc) o powierzchni X i ona produkuje tyle żywności w danej jednostce czasu. Chcesz mieć więcej - musisz zdobyć nowe tereny.
Szabrowników też bym ustalił na "stałym" poziomie - masz X ludzi, z czego max. 10% to szabrownicy. Chcesz mieć więcej - musisz zdobyć nowych ludzi.
Paliwo - to bym uzależnił od powierzchni i ilości szabrowników - tzn. im masz więcej powierzchni i szabrowników, tym masz więcej paliwa.

I po prostu bym uznawał, że każdemu "jakoś tam" przybywa (stały rozwój), a jeśli ktoś chce "ekspansji" albo jakiegoś rozwoju specjalnego... to musi albo myśleć o połączeniu z kimś innym, albo o zawojowaniu go.

Do tego dał prosty system, że np. wybudowanie lotniska kostet tyle paliwa, żywności i czegoś tam, wybudowanie drogi tyle.

Isa Achmatowicz - الحمد لله ربّ العالمين
03-28-2012 14:10
Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
Szmer Offline
Duch Dziejów
*******

ja
że kto!? [-1,5]

Protegowany: I. Komarenko
Protegowany (2): Chan Razmemłaj
Poglądy: chemairisme
Przynależność:

Posts: 7,858
Post: #6
RE: Rozmowy nt. projektu
Cóż, w sumie chciałbym, żeby jakaś część graczy prowadziła swoje państewka czy podobne twory we dwóch (no raczej maks trzech). Wówczas ktoś może się zająć np. ekonomią, ktoś inny - działaniem na szczeblu ogólnopolskim czy sprawami wojskowymi.
Jak rozumiem, twoje postulaty to:
-likwidacja zasiewów - zamiast tego po prostu dochody w żywności zależne od posiadanego obszaru;
-stała liczba szabrowników.
Pierwsze bym nawet rozważył na poważnie, zwłaszcza, że w rzeczywistości nikt dokładnie chłopa nie skontroluje Tongue Jeszcze się zastanowię. Może będzie tak, że będzie można zostawić to GM-owi, który dwa razy w roku wstawi jakąś cyferkę, albo decydować samemu. Pamiętajmy, że trochę inaczej wygląda rolnictwo w Bieszczadach, na Mazurach i na Mazowszu Big Grin Co do "podziału pracy", jednak zostawiłbym graczom decyzję. To jest ważny element strategii.

Ogólnie nie chciałbym likwidować tej całej mechaniki, która dla niektórych może być wręcz esencją gry - zobaczyłem na Ante VI, że dla niektórych taki sim ekonomiczny z elementami polityki może być fajny. Będzie wiele możliwości grania bez zajmowania się tym - prowadząc grupę "koczowników", bojówkarzy czy... po prostu będąc reprezentantem jakiejś wspólnoty, która rządzi się z grubsza "sama" i MG jakoś to ogólnie symuluje, a gracz tylko politykuje Wink No i prowadzenie państewka w kilka osób.
(This post was last modified: 03-28-2012 15:47 by Szmer.)
03-28-2012 15:47
Send this user an email Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
wulf Offline
Elementum meum Libertas
*****

Isa Achmatowicz
różnie pamiętany [3]

Protegowany:
Protegowany (2):
Poglądy: słuszne
Przynależność: Sieradz

Posts: 1,483
Post: #7
RE: Rozmowy nt. projektu
Ogólnie wprowadziłbym też uzależnienie ilości niektórych składników od prowadzonej polityki - np. jeśli ktoś obiera sobie opcję "liberalną" to dostaje więcej paliwa, ale mniej rolników etc. A jeśli ktoś idzie w komunizm, to ma więcej wojskowych i szabrowników, ale częściej problemy z paliwem ;-) Oczywiście dość zrównoważone te opcje winny być - tak by i komunista i liberał mieli równe mniej więcej szanse wyjściowe. Ale, żeby np. opłacało się co jakiś czas np... zmienić trochę politykę (np. bardziej zradykalizować) z uwagi na problemy z zaopatrzeniem etc. Tak by ekonomia stymulowała mocno działania polityczne.

Ale i tak uważam, że tej ekonomii jest... za dużo trochę ;-) I zbyt skomplikowana Wink Keep It Simple Stupid Big Grin

Isa Achmatowicz - الحمد لله ربّ العالمين
03-28-2012 15:50
Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
Szmer Offline
Duch Dziejów
*******

ja
że kto!? [-1,5]

Protegowany: I. Komarenko
Protegowany (2): Chan Razmemłaj
Poglądy: chemairisme
Przynależność:

Posts: 7,858
Post: #8
RE: Rozmowy nt. projektu
Różnice w polityce powinny wyjść z czasem same w ramach systemu - kto będzie robił mniej publicznych "działalności", ten będzie miał więcej luźnej ludności robiącej coś na własną rękę. A co za tym idzie - więcej kasy z podatków od nich. Paliwo zaś w ogóle powinno być otrzymywane z żywności (samogon), bo większość Polski nie ma złóż przecież Tongue

Co do uproszczeń, tak jak mówię - można się nad tym jeszcze zastanawiać. Pomyślę nad większą "automatyką" tu i ówdzie.

A co do cennika, spróbujesz coś sklecić? Myślimy tu o społecznościach liczących nie wiem, maks 50-100 tys. osób. Chodzi więc o takie średnie i średnio-małe inwestycje głównie. Ceny jakichś wielkich kombinatów i lotnisk międzykontynentalnych, kiedy ktokolwiek będzie mógł sobie na to pozwolić, można już omawiać indywidualnie Big Grin
(This post was last modified: 03-28-2012 18:21 by Szmer.)
03-28-2012 18:18
Send this user an email Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
wulf Offline
Elementum meum Libertas
*****

Isa Achmatowicz
różnie pamiętany [3]

Protegowany:
Protegowany (2):
Poglądy: słuszne
Przynależność: Sieradz

Posts: 1,483
Post: #9
RE: Rozmowy nt. projektu
Znaczy cennik z podziałem na paliwo, żywność i sprzęt? Smile Postaram się coś stworzyć :-)

Isa Achmatowicz - الحمد لله ربّ العالمين
03-29-2012 08:44
Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
Czerwony Offline
Chichot historii
*****

Piotr Riemkinow
zapomniany siewca chaosu [3]

Protegowany: Adomas Razaitis
Protegowany (2):
Poglądy: radykalne endeckie
Przynależność:

Posts: 4,482
Post: #10
RE: Rozmowy nt. projektu
Szmer, wtedy w ogóle było tyle atomówek żeby cały świat tak pokryć jak na tej mapie?

Ja będąc graczem mogę być każdym. Moje oczekiwania sprowadzają się do względnego realizmu rozgrywki - pozwalającego antycypować wydarzenia i dokonującego rozstrzygnięć na bazie oceny faktów a nie takich kryteriów jak "szarża na motocyklach świetnie wyglądałaby w filmie". Nie musi być superrealistycznie, byle bym nie był zaskakiwany zagrywkami z dupy i pozbawionymi najmniejszego sensu w realnym świecie. - Czerwony
03-31-2012 20:18
Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
Post Reply 





User(s) browsing this thread: