Post Reply 
 
Thread Rating:
Ministerstwa NPC (Partia Pracy)
wulf Offline
Elementum meum Libertas
*****

Isa Achmatowicz
różnie pamiętany [3]

Protegowany:
Protegowany (2):
Poglądy: słuszne
Przynależność: Sieradz

Posts: 1,483
Post: #31
RE: Ministerstwa NPC (Partia Pracy)
Tyś to wyczytał w kryształowej kuli czy tarota stawiałeś i coś nie wyszło? W swojej dywizji nie będą dokonywać sabotażu... bo po co niszczyć swoje? W polskiej dywizji sabotażu dokonają. Bo wywalą czołg w kosmos, zwieją na Sicz i z głowy. Jednego człowieczka ciężko będzie złapać etc. Ale gromadę ludzi - łatwiej - bo gromadę łatwiej jest wypatrzyć, znaleźć. W swojej dywizji dowódcy nie zabiją, bo będzie Ukraińcem. W polskiej dywizji - dowódca będzie pierwszym do odstrzału, bo będzie Lachem.

Isa Achmatowicz - الحمد لله ربّ العالمين
03-07-2012 22:17
Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
Zgredźmin Offline
Posting Freak
*****

Mikołaj Czapski
powoli zapominany [2]

Protegowany:
Protegowany (2):
Poglądy:
Przynależność:

Posts: 1,801
Post: #32
RE: Ministerstwa NPC (Partia Pracy)
Niech im się nie chce, teraz Armia Polska walczy z sowietami, m.in. o tą Ukrainę. Z drugiej strony jak powstanie niepodległa Ukraina to Ukraińców wyśle się na Ukrainę a Polaków do Polski i będzie cacy, stan osobowy się wyrówna Big Grin

gen. Mikołaj Czapski - Partia Gospodarczo-Imperialna
"I staję do walki, tak jak poprzednio, z głównym złem państwa: panowaniem rozwydrzonych partyj i stronnictw nad Polską, zapominaniem o imponderabiliach, a pamiętaniem tylko o groszu i korzyści." - Józef Piłsudski

gg: 5055882
03-07-2012 22:18
Send this user an email Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
wulf Offline
Elementum meum Libertas
*****

Isa Achmatowicz
różnie pamiętany [3]

Protegowany:
Protegowany (2):
Poglądy: słuszne
Przynależność: Sieradz

Posts: 1,483
Post: #33
RE: Ministerstwa NPC (Partia Pracy)
Quote:DEKRET
o związkach zawodowych i strajkach


Art. 1.
1. Związek zawodowy jest pokojową, demokratyczną, dobrowolną i samorządną organizacją ludzi pracy, powołaną do reprezentowania i obrony ich praw, interesów zawodowych i socjalnych zgodnie z dobrymi obyczajami.
2. Związek zawodowy jest niezależny w swojej działalności od pracodawców, administracji oraz od innych organizacji.
3. Organy państwowe, samorządu i pracodawcy obowiązani są traktować jednakowo wszystkie związki zawodowe.
4. Związki zawodowe reprezentują pracowników, a także bronią ich godności, praw oraz interesów materialnych i moralnych, zarówno zbiorowych, jak i indywidualnych.
5. Związki zawodowe współuczestniczą w tworzeniu korzystnych warunków pracy, bytu i wypoczynku.
6. W zakresie praw i interesów zbiorowych związki zawodowe reprezentują wszystkich pracowników, niezależnie od ich przynależności związkowej.
7. W sprawach indywidualnych stosunków pracy związki zawodowe reprezentują prawa i interesy swoich członków. Na wniosek pracownika niezrzeszonego związek zawodowy może podjąć się obrony jego praw i interesów wobec pracodawcy.

Art. 2.
1. Prawo tworzenia i wstępowania do związków zawodowych mają co najmniej dwaj pracownicy bez względu na podstawę wykonywania pracy, rolnicy oraz osoby wykonujące pracę na podstawie umowy agencyjnej, zlecenia, pracy nakładczej czy innej.
2. Zakazane jest istnienie i działalność, na terenie Rzeczypospolitej Polskiej związków zawodowych odwołujących się do zdradzieckich i haniebnych idei rewolucji, stosowania przemocy w walce związkowej czy wprowadzenia w Rzeczypospolitej dyktatury.

Art. 3.
Nikt nie może ponosić ujemnych następstw z powodu przynależności do związku zawodowego lub pozostawania poza nim albo wykonywania funkcji związkowej. W szczególności nie może to być warunkiem nawiązania stosunku pracy i pozostawania w zatrudnieniu oraz awansowania pracownika.

Art. 4.
1. Zasady członkostwa w związku zawodowym oraz sprawowania funkcji związkowych ustalają statuty i uchwały statutowych organów związkowych.

Art. 5.
Statut związku zawodowego określa w szczególności:
1) nazwę związku,
2) siedzibę związku,
3) cele i zadania związku oraz sposoby i formy ich realizacji,
4) zasady nabywania i utraty członkostwa,
5) prawa i obowiązki członków,
6) sposób reprezentowania związku oraz osoby upoważnione do zaciągania zobowiązań majątkowych w imieniu związku,
7) organy związku, tryb ich wyboru i odwołania, zakres ich kompetencji oraz okres kadencji,
8) źródła finansowania działalności związku oraz sposób ustanawiania składek członkowskich,

Art. 6.
1. Związkom zawodowym przysługuje prawo prowadzenia rokowań zbiorowych oraz zawierania układów zbiorowych pracy, a także innych porozumień przewidzianych przepisami prawa pracy.
2. W gałęziach pracy nieobjętych układami zbiorowymi regulacja warunków pracy i płacy wymaga konsultacji ze związkami zawodowymi.

Art. 7.
1. Związek zawodowy może prowadzić działalność gospodarczą tylko dla celów realizacji ich zadań statutowych i nie może zysku przeznaczać do podziału pomiędzy ich członków.
2. Praca dla związku zawodowego jest pracą społeczną, nie może być płatna.

Art. 8.
1. Związek zawodowy ma wyłączne prawo prowadzić spór zbiorowy z pracodawcą lub pracodawcami. Spór zbiorowy może dotyczyć w szczególności warunków pracy, płac lub świadczeń socjalnych oraz praw i wolności związkowych pracowników lub innych grup, którym przysługuje prawo zrzeszania się w związkach zawodowych.
2. Nie jest dopuszczalne prowadzenie sporu zbiorowego w celu poparcia indywidualnych żądań pracowniczych, jeżeli ich rozstrzygnięcie jest możliwe w postępowaniu przed organem rozstrzygającym spory o roszczenia pracowników.

Art. 9.
1. Spór zbiorowy istnieje od dnia wystąpienia przez związek zawodowy do pracodawcy z żądaniami w sprawach wskazanych w art. 8, jeżeli pracodawca nie uwzględnił wszystkich żądań w terminie określonym w wystąpieniu, nie krótszym niż 3 dni, nie dłuższym niż dni 30.
2. W zgłoszeniu sporu określa się przedmiot żądań objętych sporem. Związek zawodowy może uprzedzić, że w razie nieuwzględnienia wysuniętych żądań zostanie ogłoszony strajk. Dzień zapowiedzianego strajku nie może przypadać przed upływem 30 dni od dnia zgłoszenia sporu.
4. Spór zbiorowy w pierwszej kolejności winien być rozstrzygnięty przez rokowania, mediację lub arbitraż.
5. W obronie praw i interesów pracowników mogą być stosowane, po wyczerpaniu trybu postępowania określonego wyżej, inne niż strajk formy akcji protestacyjnej, nie zagrażające życiu lub zdrowiu ludzkiemu, bez przerywania pracy, z zastrzeżeniem przestrzegania obowiązującego porządku prawnego. Z prawa tego mogą korzystać także pracownicy nie mający prawa do strajku.

Art. 10.
1. Strajk polega na zbiorowym powstrzymywaniu się pracowników od wykonywania pracy w celu rozwiązania sporu zbiorowego.
2. Strajk jest środkiem ostatecznym i nie może być ogłoszony bez uprzedniego wyczerpania możliwości rozwiązania sporu według zasad określonych w art. 9. Strajk może być zorganizowany bez zachowania tych zasad, tylko jeżeli bezprawne działanie pracodawcy uniemożliwiło przeprowadzenie rokowań lub mediacji, a także w wypadku, gdy pracodawca rozwiązał stosunek pracy z prowadzącym spór działaczem związkowym z naruszeniem dobrych obyczajów.
3. Przy podejmowaniu decyzji o ogłoszeniu strajku związek zawodowy powinien wziąć pod uwagę współmierność żądań do strat związanych ze strajkiem.
4. Udział w strajku jest dobrowolny.
5. Niedopuszczalne jest zaprzestanie pracy w wyniku akcji strajkowych na stanowiskach pracy, urządzeniach i instalacjach, na których zaniechanie pracy zagraża życiu i zdrowiu ludzkiemu lub bezpieczeństwu państwa, a także mieniu społecznie użytecznemu czy mieniu wielkiej wartości.

Art. 11.
1. Strajk zakładowy ogłasza związek zawodowy po uzyskaniu zgody większości głosujących pracowników, jeżeli w głosowaniu wzięło udział co najmniej 50% pracowników zakładu pracy.
2. Strajk wielozakładowy ogłasza związek zawodowy po uzyskaniu zgody większości głosujących pracowników w poszczególnych zakładach pracy, które mają być objęte strajkiem, jeżeli w głosowaniu w każdym z tych zakładów wzięło udział co najmniej 50% pracowników.
3. Ogłoszenie strajku powinno nastąpić co najmniej na 7 dni przed jego rozpoczęciem.

Art. 12.
1. Kto w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją:
1) przeszkadza we wszczęciu lub w prowadzeniu w sposób zgodny z prawem sporu zbiorowego,
2) nie dopełnia obowiązków określonych w tej ustawie
- podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności.
2. Tej samej karze podlega ten, kto kieruje strajkiem lub inną akcją protestacyjną zorganizowaną wbrew przepisom ustawy.
3. Za szkody wyrządzone strajkiem lub inną akcją protestacyjną zorganizowaną wbrew przepisom ustawy organizator ponosi odpowiedzialność na zasadach prawa cywilnego.

Isa Achmatowicz - الحمد لله ربّ العالمين
03-08-2012 09:42
Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
AmaD Offline
Wielki Książę Syberii
*****

Jan I
nie panuje nad sytuacją [6]

Protegowany: K. Lipski (MS WKS)
Protegowany (2): F. Lisowski (MSS WKS)
Poglądy: ancien régime
Przynależność: WKS

Posts: 3,629
Post: #34
RE: Ministerstwa NPC (Partia Pracy)
http://antemurale.pl/showthread.php?tid=...4#pid24734

Tongue

Wielki Książę Syberii Jan I.
03-08-2012 09:47
Send this user an email Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
wulf Offline
Elementum meum Libertas
*****

Isa Achmatowicz
różnie pamiętany [3]

Protegowany:
Protegowany (2):
Poglądy: słuszne
Przynależność: Sieradz

Posts: 1,483
Post: #35
RE: Ministerstwa NPC (Partia Pracy)
komisja trójstronna, moim zdaniem, na tym etapie nie jest konieczna, przynajmniej dopóki nie ustabilizuje się sytuacja związana chociażby z prawem pracy i np. wynagrodzeniem za pracę

Isa Achmatowicz - الحمد لله ربّ العالمين
03-08-2012 09:50
Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
AmaD Offline
Wielki Książę Syberii
*****

Jan I
nie panuje nad sytuacją [6]

Protegowany: K. Lipski (MS WKS)
Protegowany (2): F. Lisowski (MSS WKS)
Poglądy: ancien régime
Przynależność: WKS

Posts: 3,629
Post: #36
RE: Ministerstwa NPC (Partia Pracy)
Imho by się przydała, choćby z tego powodu co Koza kiedyś wskazał - aby być w ciągłym kontakcie ze stroną pracowniczą, jak i stroną "pracodawczą". A propos regulacji pracowniczych:

http://antemurale.pl/showthread.php?tid=...2#pid24372

Wielki Książę Syberii Jan I.
03-08-2012 10:09
Send this user an email Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
wulf Offline
Elementum meum Libertas
*****

Isa Achmatowicz
różnie pamiętany [3]

Protegowany:
Protegowany (2):
Poglądy: słuszne
Przynależność: Sieradz

Posts: 1,483
Post: #37
RE: Ministerstwa NPC (Partia Pracy)
Quote:DEKRET
o mniejszościach narodowych i etnicznych


Art. 1.
1. Mniejszością narodową, w rozumieniu ustawy, jest grupa obywateli polskich, która spełnia łącznie następujące warunki:
1) jest mniej liczebna od pozostałej części ludności Rzeczypospolitej Polskiej;
2) w sposób istotny odróżnia się od pozostałych obywateli językiem, kulturą lub tradycją;
3) dąży do zachowania swojego języka, kultury lub tradycji;
4) ma świadomość własnej historycznej wspólnoty narodowej i jest ukierunkowana na jej wyrażanie i ochronę;
5) jej przodkowie zamieszkiwali obecne terytorium Rzeczypospolitej Polskiej od co najmniej 100 lat;
6) utożsamia się z narodem zorganizowanym we własnym państwie.
2. Mniejszością etniczną, w rozumieniu ustawy, jest grupa obywateli polskich, która spełnia łącznie następujące warunki:
1) jest mniej liczebna od pozostałej części ludności Rzeczypospolitej Polskiej;
2) w sposób istotny odróżnia się od pozostałych obywateli językiem, kulturą lub tradycją;
3) dąży do zachowania swojego języka, kultury lub tradycji;
4) ma świadomość własnej historycznej wspólnoty etnicznej i jest ukierunkowana na jej wyrażanie i ochronę;
5) jej przodkowie zamieszkiwali obecne terytorium Rzeczypospolitej Polskiej od co najmniej 100 lat;
6) nie utożsamia się z narodem zorganizowanym we własnym państwie.

Art. 2.
1. Każda osoba należąca do mniejszości ma prawo do swobodnej decyzji o traktowaniu jej jako osoby należącej bądź też nienależącej do mniejszości, a wybór taki lub korzystanie ze związanych z tym wyborem praw nie pociąga za sobą jakichkolwiek niekorzystnych skutków.
2. Nikt nie może być obowiązany, do ujawnienia informacji o własnej przynależności do mniejszości lub ujawnienia swojego pochodzenia, języka mniejszości lub religii. Może natomiast ujawnić te informacje dobrowolnie.
3. Nikt nie może być obowiązany do udowodnienia własnej przynależności do danej mniejszości.
4. Osoby należące do mniejszości mogą korzystać z praw i wolności wynikających z zasad zawartych w niniejszej ustawie indywidualnie, jak też wspólnie z innymi członkami swojej mniejszości.

Art. 3.
1. Zabrania się stosowania środków mających na celu asymilację osób należących do mniejszości, jeżeli środki te są stosowane wbrew ich woli.
2. Zabrania się stosowania środków mających na celu zmianę proporcji narodowościowych lub etnicznych na obszarach zamieszkałych przez mniejszości, chyba że są uzgodnione z tą mniejszością.
3. Zabrania się dyskryminacji wynikającej z przynależności do mniejszości.

Art. 4.
1. Osoby należące do mniejszości mają prawo do używania i pisowni swoich imion i nazwisk zgodnie z zasadami pisowni języka mniejszości, w szczególności do rejestracji w aktach stanu cywilnego i dokumentach tożsamości.
2. Imiona i nazwiska osób należących do mniejszości zapisane w alfabecie innym niż alfabet łaciński podlegają transliteracji, jednak w dokumentach podaje się również pisownię oryginalną.
3. Minister właściwy do spraw mniejszości narodowych określi, w drodze rozporządzenia, sposób transliteracji, o której mowa w ust. 2, uwzględniając zasady pisowni języka mniejszości.
4. Osoby należące do mniejszości mają w szczególności prawo do:
1) swobodnego posługiwania się językiem mniejszości w życiu prywatnym i publicznie;
2) rozpowszechniania i wymiany informacji w języku mniejszości;
3) zamieszczania w języku mniejszości informacji o charakterze prywatnym;
4) nauki języka mniejszości lub w języku mniejszości.
5. Przed organami państwa obok języka urzędowego, może być używany język mniejszości.
2. Język mniejszości może być używany jedynie w gminach, w których liczba mieszkańców gminy należących do mniejszości, której język ma być używany, jest nie mniejsza niż 30 % ogólnej liczby mieszkańców gminy i które zostały wpisane do Urzędowego Rejestru Gmin, w których używany jest język mniejszości, zwanego dalej "Urzędowym Rejestrem".
3. Możliwość używania języka mniejszości oznacza, że osoby należące do mniejszości mają prawo do:
1) zwracania się do organów gminy w języku mniejszości w formie pisemnej lub ustnej;
2) uzyskiwania, na wyraźny wniosek, odpowiedzi także w języku mniejszości w formie pisemnej lub ustnej.
4. Organ nie ma obowiązku odpowiedzi w języku mniejszości jeśli jego użycie nie jest możliwe z uwagi na brak personelu operującego językiem mniejszości.
5. Pracownikom zatrudnionym w organi może być przyznany dodatek z tytułu znajomości języka pomocniczego obowiązującego na terenie tej gminy.

Art. 5.
1. Dodatkowe tradycyjne nazwy w języku mniejszości mogą być używane obok:
1) urzędowych nazw miejscowości i obiektów fizjograficznych,
2) nazw ulic
- ustalonych w języku polskim na podstawie odrębnych przepisów.
2.Dodatkowych nazw można używać jedynie w gminach zarejestrowanych w Urzędowym Rejestrze.
3. Dodatkowe nazwy, o których mowa w ust. 1, nie mogą nawiązywać do nazw nadanych przez władze okupacyjne, władze Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich, czy władze komunistyczne Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej.

Art. 6.
1. Organy państwa są obowiązane podejmować odpowiednie środki w celu wspierania działalności zmierzającej do ochrony, zachowania i rozwoju tożsamości kulturowej mniejszości.
2. Środkami, o których mowa w ust. 1, mogą być w szczególności dotacje na:
1) działalność instytucji kulturalnych, ruchu artystycznego i twórczości mniejszości oraz imprez artystycznych mających istotne znaczenie dla kultury mniejszości;
2) inwestycje służące zachowaniu tożsamości kulturowej mniejszości;
3) wydawanie książek, czasopism, periodyków i druków ulotnych w językach mniejszości lub w języku polskim, w postaci drukowanej oraz w innych technikach zapisu obrazu i dźwięku;
4) wspieranie programów telewizyjnych i audycji radiowych realizowanych przez mniejszości;
5) ochronę miejsc związanych z kulturą mniejszości;
6) działalność świetlicową;
7) prowadzenie bibliotek oraz dokumentacji życia kulturalnego i artystycznego mniejszości;
8) edukację dzieci i młodzieży realizowaną w różnych formach;
9) propagowanie wiedzy o mniejszościach.

Isa Achmatowicz - الحمد لله ربّ العالمين
03-08-2012 10:10
Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
Czerwony Offline
Chichot historii
*****

Piotr Riemkinow
zapomniany siewca chaosu [3]

Protegowany: Adomas Razaitis
Protegowany (2):
Poglądy: radykalne endeckie
Przynależność:

Posts: 4,482
Post: #38
RE: Ministerstwa NPC (Partia Pracy)
Co za antypolskie prawo. Mieszkańcy Polski mają używać polskiej pisowni, polskiego alfabetu, polskiego języka w polskim urzędzie! A Polacy powinni dbać o własną kulturę zamiast zajmować się ochroną i wspieraniem innych! Dotacje na zwalczanie polskiej kultury, śmieszne!

Ja będąc graczem mogę być każdym. Moje oczekiwania sprowadzają się do względnego realizmu rozgrywki - pozwalającego antycypować wydarzenia i dokonującego rozstrzygnięć na bazie oceny faktów a nie takich kryteriów jak "szarża na motocyklach świetnie wyglądałaby w filmie". Nie musi być superrealistycznie, byle bym nie był zaskakiwany zagrywkami z dupy i pozbawionymi najmniejszego sensu w realnym świecie. - Czerwony
03-08-2012 10:34
Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
wulf Offline
Elementum meum Libertas
*****

Isa Achmatowicz
różnie pamiętany [3]

Protegowany:
Protegowany (2):
Poglądy: słuszne
Przynależność: Sieradz

Posts: 1,483
Post: #39
RE: Ministerstwa NPC (Partia Pracy)
Rychtig niektórych trza by do budy wysłać, z języka polskiego przyuczyć, bo nie znajo go i wyczytują w projektach rzeczy, kerych ni ma. Cóż, szkoda, że nacjonalista, to tera analfabeta...

Isa Achmatowicz - الحمد لله ربّ العالمين
03-08-2012 10:39
Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
Czerwony Offline
Chichot historii
*****

Piotr Riemkinow
zapomniany siewca chaosu [3]

Protegowany: Adomas Razaitis
Protegowany (2):
Poglądy: radykalne endeckie
Przynależność:

Posts: 4,482
Post: #40
RE: Ministerstwa NPC (Partia Pracy)
Proszę do mnie mówić po Polsku, a nie jakimiś zniemczonymi gwarami.

Ja będąc graczem mogę być każdym. Moje oczekiwania sprowadzają się do względnego realizmu rozgrywki - pozwalającego antycypować wydarzenia i dokonującego rozstrzygnięć na bazie oceny faktów a nie takich kryteriów jak "szarża na motocyklach świetnie wyglądałaby w filmie". Nie musi być superrealistycznie, byle bym nie był zaskakiwany zagrywkami z dupy i pozbawionymi najmniejszego sensu w realnym świecie. - Czerwony
03-08-2012 10:42
Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
Post Reply 





User(s) browsing this thread: 2 Guest(s)