Post Reply 
 
Thread Rating:
Konszachty Gospodarcze
Dalewin Offline
Anas platyrhynchos
*****

Igor Niszony
mało znany [2]

Protegowany:
Protegowany (2):
Poglądy: Celebrystyczne
Przynależność:

Posts: 1,690
Post: #1
Brick Konszachty Gospodarcze
Zarząd Kolei Transsyberyjskiej przesyła do władz dość nietypową propozycję.
Jeden z zarządców KT prowadzi intratny biznes związany z warzywami. Jego najważniejszym dochodem jest cebula. Ów zarządca proponuje sprzedawać dla Was kilka ton cebuli sprowadzanej z ameryki północnej i południowej. Jest też skłonny załadować na pokład inne warzywa, jeżeli złożycie zamówienie. Transport, z racji bycia udziałowcem, bierze na siebie. Liczy czysty zysk ze sprzedanego każdego kilograma.

[GG] 4704497
E-Mail: dalewinante@gmail.com

Zapraszam do kontaktu
07-06-2013 13:40
Send this user an email Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
Ogar Offline
Zawsze Przeciw
*****

Ignacy Stokłosa
silna ręka [9]

Protegowany:
Protegowany (2):
Poglądy:
Przynależność: Hetmanat

Posts: 2,172
Post: #2
RE: Konszachty Gospodarcze
Jak poda sensowne ceny i zagwarantuje, że jakoś będzie ok to bierzemy wszelką dostawę żywności. No i chcemy kontrolować co my oprócz tej cebuli i warzywek wpuszczamy na terytorium państwowe.
(This post was last modified: 07-06-2013 22:36 by Ogar.)
07-06-2013 22:09
Send this user an email Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
Dalewin Offline
Anas platyrhynchos
*****

Igor Niszony
mało znany [2]

Protegowany:
Protegowany (2):
Poglądy: Celebrystyczne
Przynależność:

Posts: 1,690
Post: #3
RE: Konszachty Gospodarcze
Podsumowanie Gospodarcze Października:

Problemy:
- Głód na froncie
- Możliwa zaraza Cholery pod Riazaniem
- Brak odzieży zimowej dla wojsk i mieszkańców
- Niedostatek amunicji
- Upadające fabryki (brak zbytu dla wielu towarów, mieszkańcy skupują tow. pierwszej potrzeby)
- Zagrożenie strajkami i wystąpieniami publicznymi.
- Podczas żniw toczyły się najcięższe działania wojenne. Większość plonów nie została zebrana, a jeśli już to chłopi ukrywali zebrane zboże by zapewnić minimum dla rodziny.
- Wykopki nie dały zadowalających rezultatów. Na terenach byłego ZRL, zbiory zostały już wcześniej zjedzone albo przymusowo przekierowane do magazynów.


Udane rozwiązania:
- w 80% epidemia cholery nie nastąpi, jeżeli chodzi o teren Riazania. Dzięki dostawom cebuli ze Wschodu, udało się wyleczyć część żołnierzy czy jeńców, domowymi sposobami (odkażając układ pokarmowy).
- Dzięki działaniom spółdzielców, istnieje realna szansa na obsianie pól na wiosnę i normalny cykl plonów w przyszłym roku.

[GG] 4704497
E-Mail: dalewinante@gmail.com

Zapraszam do kontaktu
(This post was last modified: 07-11-2013 15:51 by Dalewin.)
07-11-2013 15:51
Send this user an email Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
Ogar Offline
Zawsze Przeciw
*****

Ignacy Stokłosa
silna ręka [9]

Protegowany:
Protegowany (2):
Poglądy:
Przynależność: Hetmanat

Posts: 2,172
Post: #4
RE: Konszachty Gospodarcze
Postaramy się zaradzić problemem ale najpierw mam pytanie-jak wygląda sytuacja w NRP? I czy Brazylia nadal jes eskporterem żywności? Lub kto jest eksporterem żywności na świecie-Le Ameryka?
(This post was last modified: 07-11-2013 16:35 by Ogar.)
07-11-2013 16:31
Send this user an email Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
Dalewin Offline
Anas platyrhynchos
*****

Igor Niszony
mało znany [2]

Protegowany:
Protegowany (2):
Poglądy: Celebrystyczne
Przynależność:

Posts: 1,690
Post: #5
RE: Konszachty Gospodarcze
NRP jest dopompowywane przez Ententę, jednak według moich danych, i oni też cierpią niedostatek, ale mniejszy niż u nas. Głównie z uwagi na to, że żywność jest dostarczana stabilnymi drogami zaopatrzenia, zaś niedostatek frontu jest związany raczej z lokalnymi problemami (pogoda, brak dróg etc).

Brazylia owszem, ma potencjał produkcji żywności, jednak a) Jest duży współczynnik psucia się żywności na tak dużą odległość (ziemniaki kiełkują wydzielając trującą solaninę, banany czernieją etc). b) Efektywny jest tylko transport zboża i przypraw, jednak z racji odległości, wymaga to dużych nakładów finansowych. Z zresztą pod tym względem to raczej Argentyna była by lepszym partnerem

[GG] 4704497
E-Mail: dalewinante@gmail.com

Zapraszam do kontaktu
(This post was last modified: 07-11-2013 16:37 by Dalewin.)
07-11-2013 16:37
Send this user an email Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
Ogar Offline
Zawsze Przeciw
*****

Ignacy Stokłosa
silna ręka [9]

Protegowany:
Protegowany (2):
Poglądy:
Przynależność: Hetmanat

Posts: 2,172
Post: #6
RE: Konszachty Gospodarcze
Mi raczej chodziło, że pod koniec Ante VI NRP przeżywało boom gospodarczy - ciekawi mnie czy to jeszcze obowiązuje. Bo jeśli tak to brak granicy celnej z nimi powinien nam trochę ułtawić życiek bo mamy gdzie robić eksport choć części produktów.

No to czy eksport z Argentyny miałby sens?
07-11-2013 16:43
Send this user an email Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
Dalewin Offline
Anas platyrhynchos
*****

Igor Niszony
mało znany [2]

Protegowany:
Protegowany (2):
Poglądy: Celebrystyczne
Przynależność:

Posts: 1,690
Post: #7
RE: Konszachty Gospodarcze
Oczywiście, brak granic celnych ułatwia Wam życie, ale bardzo Was uzależnia od Ententy. Coś na zasadzie kurka z ropą. Jeżeli zagracie przeciw Entencie, to będziecie mieli zakręcony kurek z dostawami jedzenia. Przydała by się dywersyfikacja...


Jeżeli cena zboża na terenie europy wynosi około 350% ceny początkowej, to import z Argentyny jest bardzo opłacalny. Problem polega tylko na flocie. Argentyna nie ma zbyt wiele swoich statków. Są cztery rozwiązania:

1. Umowa gospodarcza z Argentyną, która sprawi, że wszystkie statki handlowe A. przestawi na import dla Was, ale to oznacza spore koszta
2. Kupujecie okręty od innych państw i pływają pod Waszą banderą. Średni koszt inwestycji
3. Kupujecie okręty od innych państw ale pływają pod banderą Argentyny, z czego Argentyna chce extra 20% do ceny zboża
4. Konfiskujecie wszystkie okręty będące w posiadaniu Waszych włościan/magnatów, i przeznaczacie je na okręty transportowe.

[GG] 4704497
E-Mail: dalewinante@gmail.com

Zapraszam do kontaktu
(This post was last modified: 07-11-2013 17:07 by Dalewin.)
07-11-2013 17:06
Send this user an email Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
Ogar Offline
Zawsze Przeciw
*****

Ignacy Stokłosa
silna ręka [9]

Protegowany:
Protegowany (2):
Poglądy:
Przynależność: Hetmanat

Posts: 2,172
Post: #8
RE: Konszachty Gospodarcze
No tak, ale akurat w kontekście NRP bardziej mi chodziło o rynki zbytu dla fabryk- brak granic celnej powinien ułatwić eksport skoro z pobytem krajowym średnio. Bo co do dywersyfikacji to poza Le Amerykanami chyba nie widzę zbyt wielu dostawców różnych dóbr- choć może Turcy jakoś żyją i by się chcieli czymś podzielić?

A co do flotylli, to nie ma jakiś prywatnych armatorów zainteresowanych transportem czy to się nie opyla?
(This post was last modified: 07-11-2013 21:09 by Ogar.)
07-11-2013 20:57
Send this user an email Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
Szmer Offline
Duch Dziejów
*******

ja
że kto!? [-1,5]

Protegowany: I. Komarenko
Protegowany (2): Chan Razmemłaj
Poglądy: chemairisme
Przynależność:

Posts: 7,858
Post: #9
RE: Konszachty Gospodarcze
Zawisza de Sulima coś ma, o ile pamiętam, ale chyba nie strasznie dużo Tongue A może by tak RYŻ Z CHIN (chyba żarcik).
07-11-2013 21:10
Send this user an email Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
Ogar Offline
Zawsze Przeciw
*****

Ignacy Stokłosa
silna ręka [9]

Protegowany:
Protegowany (2):
Poglądy:
Przynależność: Hetmanat

Posts: 2,172
Post: #10
RE: Konszachty Gospodarcze
No właśnie i chyba mój drugi magnat P. Greys też by się mógł zaangażować Wink A gdyby tak zrobić sondę to tak na stanowcze zapytanie Hetmana znalazło by się trochę armatorów którzy by wsparli ojczyznę bez przymusu? :> I na razie mówimy o rynkowej propozycji.
(This post was last modified: 07-11-2013 21:17 by Ogar.)
07-11-2013 21:13
Send this user an email Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user Quote this message in a reply
Post Reply 





User(s) browsing this thread: