Thread Closed 
 
Thread Rating:
Dołącz do gry
Szmer Offline
Duch Dziejów
*******

ja
że kto!? [-1,5]

Protegowany: I. Komarenko
Protegowany (2): Chan Razmemłaj
Poglądy: chemairisme
Przynależność:

Posts: 7,858
Post: #1
Exclamation Dołącz do gry
Część 1.: Fabuła
Część 2.: Zasady składania wniosków
(This post was last modified: 07-03-2013 17:51 by Szmer.)
07-03-2013 17:13
Send this user an email Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user
Szmer Offline
Duch Dziejów
*******

ja
że kto!? [-1,5]

Protegowany: I. Komarenko
Protegowany (2): Chan Razmemłaj
Poglądy: chemairisme
Przynależność:

Posts: 7,858
Post: #2
RE: Dołącz do gry
Quote:
Fabuła
Antemurale VI+ toczy się w realiach historii alternatywnej. Zaczynamy w październiku 1925 roku.

Na początku XVII wieku udało się zrealizować plany utworzenia wspólnego państwa polsko-litewsko-rosyjskiego. W ten sposób powstała jedna szlachecka Rzeczpospolita Trojga Narodów (RTN), w której moskiewscy bojarzy szybko przyzwyczaili się do przywilejów "złotej wolności". Jednak ponieważ układ sił w Europie wyglądał teraz zupełnie inaczej niż historycznie, mapa polityczna na początku XX wieku różni się od tej znanej z naszej rzeczywistości. We Francji istnieje totalistyczna monarchia napoleońska, Szwecja dominuje w państwie obejmującym większość Skandynawii, zaś takiej Austrii nie ma w ogóle.

Jednak Wielka Rzeczpospolita, choć była wielka terytorialnie i dotarła ze swoim osadnictwem aż do Nowego Polesia*, przez wieki nie mogła wydobyć się z ograniczeń ustrojowych demokracji szlacheckiej (może poza epizodem rewolucyjnej, pronapoleońskiej Republiki). Przez to państwo nie potrafiło sobie poradzić z kryzysem sukcesyjnym po wymarciu dynastii Radziwiłłów, a potem inwazją wojsk ententy, jednego z obozów w toczącej się od niedawna wojnie światowej. Ten atak, depczący nieudolnie utrzymywaną przez RTN neutralność, doprowadził do jej rozpadu na liczne państewka "diadochów". Prawie wszystkie są satelitami sąsiednich mocarstw.

Wojna światowa trwa. Tymczasem wojska dwóch państw obejmujących większość terenów b. RTN - Hetmanatu i Wielkiego Księstwa Syberii - spotkały się na południe od Uralu, na gruzach komunistycznego Związku Rad Ludowych. Prawdopodobnie dojdzie do ich zjednoczenia. Czy jednak uda się rozwiązać wszystkie dzielące je sprzeczności? Co z demokratyzacją ich ustroju? I co może najważniejsze, ile władzy zdoła utrzymać spolonizowana elita polityczna, skoro etniczna Polska jest teraz poza tym układem, w mrokach faszystowskiego ustroju "totalistycznego"?

* Tzn. na Alaskę - jedna z nowych nazw, których się tutaj nauczysz Smile

To tylko krótki wstęp. Więcej informacji, które mogą rozjaśnić ten obraz, znajdziesz wśród materiałów na temat świata. Zalecane jest przejrzenie tematów przypiętych (na górze widoku działu).
(This post was last modified: 07-03-2013 17:24 by Szmer.)
07-03-2013 17:20
Send this user an email Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user
Szmer Offline
Duch Dziejów
*******

ja
że kto!? [-1,5]

Protegowany: I. Komarenko
Protegowany (2): Chan Razmemłaj
Poglądy: chemairisme
Przynależność:

Posts: 7,858
Post: #3
RE: Dołącz do gry
Quote:
Zasady składania wniosków o postać
Wniosek składamy przez napisanie nowego tematu w tym dziale. W tytule tematu powinno znaleźć się imię i nazwisko postaci, zaś w jego treści - krótki biogram, najlepiej obejmujący zarówno życie polityczne, jak i częściowo osobiste. Obowiązkowo należy podać rok urodzenia. Mile widziane podanie cech charakteru postaci - równoważących się ilościowo wad i zalet.

Postać musi przebywać i działać na terenie jednego z grywalnych państw - Syberii albo Hetmanatu.

Zwróć uwagę, że nasze uniwersum daje dużą swobodę wyboru narodowości. Najczęściej spotykani i najłatwiejsi w grze są Polacy i Rusini*, ale można też stworzyć np. Niemca lub Tatara**.

W zasadzie można stworzyć dowolną postać, z zastrzeżeniem, że nie może ona być żadną postacią historyczną (ani jej klonem), a także musi spełniać jeden z trzech warunków:
-należeć do partii (widocznych na forum)
-posiadać duży majątek ziemski (magnacki) albo inny
-pełnić jakiś urząd w którymś z grywalnych państw
Szczegóły zostaną dogadane po złożeniu wniosku, w którym możesz napisać co chcesz - rzeczą Mistrzów Gry i innych graczy jest nadanie twojej postaci akceptowalnego kształtu. Zwykle przed przyjęciem wniosku trzeba w nim prowadzić niewielkie zmiany. Czekając na odpowiedź w swoim temacie możesz poczytać Zasady.

Uwaga. Wnioski składane na prywatną wiadomość nie są w ogóle rozpatrywane - czasem w ten sposób ustala się jakiś tajny dodatek do życiorysu, ale najpierw trzeba złożyć wniosek. Jeśli masz jakieś wątpliwości, napisz na forum Pytania (być może odpowiedź już tam jest).
Uwaga nr 2. Postacie z wniosków złożonych najpóźniej 4 lipca dostaną na początek 2 punkty doświadczenia zamiast 1.

* W czym mieszczą się Rosjanie, Ukraińcy i Białorusini ze świata rzeczywistego - dwa ostatnie słowa używane są bardzo rzadko, a pierwsze w ogóle nieznane - ewentualnie można mówić Moskale albo Wielkorusowie. Przy okazji warto wiedzieć, że cyrylica i kalendarz juliański (poza liturgią kościołów wschodnich) została zniesiona przez rewolucyjne rządy na początku XIX w., w ramach ogólnego ujednolicenia. Dziś cyrylicy próbują używać niektórzy ruscy działacze narodowi, ale poza wąskimi środowiskami mało kto ją rozumie i w zasadzie uważana jest za anachronizm.
** Nazwa "Tatarów" rozciągnęła się u nas również na narody Azji Środkowej.
07-03-2013 17:50
Send this user an email Send this user a private message Find all posts by this user Give Reputation to this user
Thread Closed 




User(s) browsing this thread: