Szmer
Duch Dziejów
ja
że kto!? [-1,5]
Protegowany: I. Komarenko
Protegowany (2): Chan Razmemłaj
Poglądy: chemairisme
Przynależność:
Posts: 7,858
|
Ważne zasady dotyczące postaci
Quote:Opinia Społeczna
Opinia Społeczna (OS) to chyba najważniejszy wskaźnik opisujący twoją postać. Składa się z dwóch części: opisowej i liczbowej. Opisowa odzwierciedla przede wszystkim emocje, co o tobie myślą ludzie. Liczbowa (podawana w nawiasie kwadratowym [#]) oznacza doświadczenie, kompetencje, wpływy. Wygląda to np. tak:
OS nazywa się potocznie fusem, ponieważ co jakiś czas (zwykle co tydzień) zmienia się ją wszystkim graczom w temacie "FUS-y (Fluktuacje Upinii Społecznej)" Zwykle na początku fus postaci wynosi 2. Co zestawienie modyfikuje się go wg schematu: -1 - jeżeli aktywności nie ma
0 - jeżeli gracz trzyma niewielką aktywność
+1 - jeżeli trzyma sensowną, większą aktywność
+2 - jw. + ma wyraźne osiągnięcia
* Poza tym MG może dodać/odjąć jeden lub rzadko dwa punkty za jakieś szczególne osiągnięcia/afery/wpadki.
* Za objęcie ważnego stanowiska, np. ministerialnego, postać otrzymuje jednorazowo +1 punkt OS.
Część opisowa jest zależna od inwencji MG.
Od 3 punktów OS można sobie stworzyć pierwszego protegowanego (przy fusie 10 drugiego). Protegowany to młody, zdolny działacz, którego twoja główna postać wprowadza na polityczne salony i promuje na stanowiska. Kontrolujesz go dość swobodnie. Gdyby główna postać zginęła lub w inny sposób "wypadła z obiegu", możesz grać dalej protegowanym zachowując 2/3 zebranego fusa.
Quote:Postacie niezależne
Postacie niezależne (NPC) są kontrolowane przez MG, który zwykle bywa leniwy i złośliwy. Dlatego staraj się upychać swoją postać i jej protegowanych po wszystkich możliwych stanowiskach.
Na upartego możesz kontrolować wymyśloną postać niezależną, jednak będziesz za to płacił -1 punkt OS przy każdym zestawieniu (ewentualnie jeden punkt wpływu).
Quote:Punkty wpływu
Punkt wpływu można otrzymać za wykonanie zadania (questy). W tym celu załóż na którymś z dostępnych ci tajnych forów temat z zadaniami.
Zadanie możesz wymyślić sobie sam (do akceptacji MG) lub poprosić o jego wyznaczenie. Zawsze trzeba podać konkretny cel (np. zdobycie jakiegoś stołka, dokonanie czegoś) i termin (zwykle 0,5-2 miesięcy). Jeżeli wykonasz zadanie w terminie, dostaniesz za nie punkt wpływu. Może się przydać zwłaszcza przy jakimś rzucie kostką - patrz dalej.
Quote:Zdrajca czy bohater, czyli sprawa polska
Polityce na Ante oczywiście nieobce są cyniczne i samolubne zagrywki... jednak odbija się to na popularności. W specjalnym temacie jest prowadzona ewidencja stosunku postaci do "sprawy polskiej". W zasadzie jeżeli działalność twojej postaci świadczy o warcholstwie i zdradziectwie, prędzej czy później znajdziesz się na minusie. Zasługi dla Polski odwrotnie - mogą przynieść potencjalnie cenne plusy.
MG przydziela te punkty dosyć oszczędnie, po pół, po jednym, jeżeli postać naprawdę się "wykaże" pozytywnie lub negatywnie. Jak za chwilę zobaczymy, w pewnych sytuacjach -1 sprawy polskiej może podziałać jak dwa fusy w plecy.
Quote:Rzut kostką
Rzut kostką powinien wykonać MG, kiedy postać musi skorzystać ze swoich możliwości politycznych - kogoś przekonać, na kogoś wpłynąć, coś zorganizować. W takim wypadku MG rzuca kostką sześcienną i dodaje do wyniku połowę liczbowej OS.
Jeżeli otrzymana liczba jest co najmniej równa poziomowi trudności, akcję uznaje się za udaną.
Przykłady poziomów trudności: 4 - bardzo prosta, rutynowa sprawa
6 - niezbyt trudna sprawa, wystarczy się postarać
8 - sukces nie jest pewny
10 - dosyć śliska i trudna sprawa
12 - bardzo trudna sprawa, nie ma co się nastawiać na sukces
14 - ho-ho...
* W zależności od wkładu pracy i uwagi gracza w sprawę MG może obniżyć poziom trudności o 1 lub 2 (wyjątkowo 3).
* Gracz może przed rzutem zadeklarować, że wydaje na sprawę jeden lub dwa punkty wpływu. Każdy z nich obniży poziom trudności o jeden punkt.
* MG może zadecydować, o ile jest to uzasadnione, że od poziomu trudności odejmie wskaźnik liczbowy sprawy polskiej postaci.
Kilka słów o praktyce. Przed rzutem MG powinien poinformować gracza o poziomie trudności i zapytać, czy chce wykorzystać punkty wpływu. Po otrzymaniu odpowiedzi wykonuje rzut i podaje jego wynik. Zgodnie z zasadą "Mistrz ma zawsze rację" odwołań nie ma. Teoretycznie MG ma prawo poprowadzenia biegu zdarzeń niezależnie od tego, co mu na kostce wypadnie, ale oczywiście nie powinien go nadużywać.
|
|
04-16-2012 17:13 |
|