Szmer
Duch Dziejów
ja
że kto!? [-1,5]
Protegowany: I. Komarenko
Protegowany (2): Chan Razmemłaj
Poglądy: chemairisme
Przynależność:
Posts: 7,858
|
Opinia Społeczna-Protegowani-NPC
Quote:Opinia Społeczna
Działalność twojej postaci w świecie gry znajduje swoje odbicie w Opinii Społecznej (OS), przydzielanej zazwyczaj raz w tygodniu. OS gracza widać nad postem i wygląda ona np. tak:
swój chłop [6]
Część opisowa kładzie nacisk raczej na popularność i emocje związane z danym politykiem, natomiast [wartość liczbowa] - na ocenę pracowitości, merytoryczności i przede wszystkim realnych wpływów. Oczywiście jedno nie zawsze musi się przekładać na drugie.
Wartość liczbowa OS
- liczbowa OS będzie przyjmować dla nowoutworzonej postaci wartość 2. W przypadku przejścia gracza z postaci na jednego z jej Protegowanych, zostaje zachowane 2/3 OS uzbieranego przez postać.
- niezależnie od aktywności wartość OS każdej postaci spada "siłą bezwładu" o 1 co zestawienie. Przy OS wyższych lub równych 10 "spadek domyślny" wynosi -2.
- za komentowanie na bieżących informacji medialnych, aktywność w sferze RPG oraz na forum parlamentu można dostać co miesiąc po +1 do OS.
- poza tym ogólnie za działania owocne otrzymuje się plusy, a za afery i żenujące zachowania - minusy.
- za sterowanego przez ważnego postać NPC-a na wysokim stanowisku MG może odejmować co miesiąc -1.
- za objęcie stanowiska otrzymuje się przez dwa okresy rozliczeniowe +1 do OS.
- gracz może poprosić MG o wyznaczenie postaci "questa" - w zamian za wykonanie konkretnego zadania w określonym terminie otrzyma wówczas nagrodę w postaci punktu OS ekstra.
Profity
Za 3 punkty OS można sobie kupić Protegowanego. Każdy następny Protegowany kosztuje dwa razy więcej niż poprzedni (póki co nie wprowadzamy limitu, zresztą zdobycie więcej niż trzech wydaje się nierealne).
Poza tym punkty OS służą nam do wpływania na grupy społeczne, organizacje, frakcje partyjne; wywoływanie manifestacji; przekonywania NPC-ów kontrolowanych przez Mistrzów Gry. "Cena" jest ustalana za każdym razem indywidualnie.
Debet jest niedopuszczalny, tzn. w wyniku "zakupów" OS postaci nie może osiągnąć wartości ujemnej.
Quote:Protegowani i NPC
Wraz z postępami w grze nie musisz się ograniczać do sterowania swoją własną postacią. Będziesz mógł "upychać" po stanowiskach protegowanych i tzw. NPC-ów (z ang. Non-Player Character czy jakoś podobnie, no, chodzi o postacie nienależące do graczy ).
Protegowany to młody, zdolny działacz, którego twoja główna postać wprowadza na polityczne salony i promuje na stanowiska. Wypadałoby mu wymyślić nazwisko i napisać biografię. Jeżeli twoja główna postać zginie lub z innych powodów stanie się "nie do użytku", możesz grać dalej protegowanym (albo rzecz jasna stworzyć nową - ale protegowanemu już wyrobiłeś pewną polityczną pozycję). Zachowujesz wówczas ok. 2/3 liczbowej OS postaci.
Jeżeli protegowany nie wystarcza, możesz poprosić GM-a o przydzielenie NPC (na jakimś tajnym forum). Jeżeli chcesz kontrolować jakąś postać historyczną, daj linka do odpowiedniej strony Wikipedii. Jeżeli chcesz postać fikcyjną, jej ogólne "parametry" ustali GM, a ty napiszesz jej krótki biogram. Biogramy zarówno Protegowanych, jak i NPC umieszczaj w swoim temacie z kartą postaci.
Pamiętaj, że każdy NPC, którego wprowadzisz na ważniejsze stanowisko, będziesz dostawał kary do OS. Lepiej posługiwać się główną postacią i protegowanym.
Quote:Dodatkowe zasady
- co do zasady zakazane jest używanie NPCów w dyskusjach z postaciami innych graczy lub z ich protegowanymi,
- swoim protegowanym można wypowiadać się bez ograniczeń, wedle własnego uznania,
- z NPCów można korzystać bez ograniczeń w instytucjach, w których oni zasiadają; NPCem można odpowiadać na komentarze, dotyczące działalności instytucji,
- z NPCów można korzystać z umiarem w eventach; NPCem można odpowiadać na komentarze, dotyczące eventu,
- za nierealistyczne odgrywanie NPCa lub używanie go w celu uchylenia się od niekorzystnych skutków swoich działań, GM ma prawo ukarać gracza, jego postać lub protegowanego,
- za nagminne nierealistyczne odgrywanie NPCa lub nagminne używanie go w celu uchylenia się od niekorzystnych skutków swoich działań, GM musi ukarać gracza, jego postać lub protegowanego.
|
|
03-01-2012 10:56 |
|